وزارت خارجه: عهدشکنی بخشی از ماهیت رژیم آمریکا است

وزارت امور خارجه ایران با توجه به نقض یادداشت تفاهم از سوی آمریکا نوشت که عهدشکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.

کد خبر : 1879230
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 ژوئن 2026 - 10:12

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا در ساعات اولیه بامداد، امروز، یکشنبه مورخ 7 تیر ماه 1405، به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی کشور را به‌شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه نوشت: این حملات وحشیانه که نقض آشکار بند 4 ماده 2 منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ 28 خرداد 1405 است، نشان می‌دهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهدشکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیرکل این سازمان در قبال صلح و امنیت بین‌المللی، بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران در برابر تجاوز نظامی آمریکا، وفق ماده 51 منشور سازمان ملل، تأکید می‌کند.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 2 =