بررسی بازی پروجکت کارز ۲

پروجکت کارز – Project Cars 2

سازنده: اسلایتلی مد استودیوز – Slightly Mad Studios

سال: ۲۰۱۷

کد خبر : 35569
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 - 21:00

 

Image result for ‫بازی پروجکت کار‬‎

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، اعلام بازخوردها نسبت به پروجکت کارز ۲ شروع شده است، پیشنمایش فورزا موتوراسپورت ۷ منتشر شده و گرن توریسمو اسپورت در راه است. طرفداران بازی‌های شبیه ساز مسابقه‌ای چند ماه پر تلاطم خواهند داشت. با شروع خوبی همراه هستیم، با عرضه نسخه جدید بازی شرکت اسکلایتلی مد همراه با مجموعه‌ای از فناوری های جدید. سؤال اینجا است که در سایه‌ی افت هایی که گاهی در فریم ریت نسخه قبلی دیده می شد، نسخه جدید تا چه حد توانسته خوب پیش برود و مزایای اجرای آن روی سکویپلی‌استیشن ۴ پرو چیست؟

بازی پروجکت کارز، در اصل و هسته خود حول هدف ایجاد محیطی مسابقه‌ای پویا طراحی شده است، به صورتی که تغییر شرایط و وضعیت جوی، روی چگونگی پیش رفتن هر مسابقه تغییر ایجاد کند. با گذار از سطوح خشک به سطوح خیس، کنترل ماشین تغییر می کند و میزان ثبات و کنترل روی ماشین را تغییر می دهد. این‌ها در حالی است که پاشیدن آب توسط ماشین‌ها به اطراف، تا حدی مسیر مسابقه را جلوی چشمانتان تار می کند. این جنبه از بازی در این نسخه وسعت بیشتری یافته است.

در بخش جدید مربوط به بارش برف، کناره های پیست با جزئیاتی از یخ پوشیده شده اند. وضعیت‌ و شرایط زمستانی، از بارشی آرام تا برف و بورانی شدید، افکت های اضافه جوی پویا را تشکیل می دهند. وضعیت جوی مرطوب موجود هم از طریق سیالی مایعات بهبود یافته است، شاخصه ای که به واسطه آن، هنگام بارش های شدید باران، در مسیر مسابقه چاله های از آب شکل می گیرد. بعداً که هوا تغییر می‌کند، پیست مسابقه شروع به خشک شدن می کند. عناصر دیگر همچون تغییر دمای محیط و پیست، همراه با تغییرات جوی همگی روی عملکرد ماشین تأثیر می گذارند. عملکرد لاستیک ها،‌ ترمز کردن ها و در کل تمامی مسائل مربوط به آیرودینامیک در این بازی محاسبه شده اند.

برخی از ویژگی‌های یاد شده، در برنامه بازی‌های مسابقه‌ای ۳۰ فریم ریتی همچون فورزا هورایزنو ودرایوکلاب هم قرار گرفته اند. سازندگان اسلایتلی مد استودیوز این جنبه‌ها را در پروجکت کارز ۲ پیاده کرده اند در حالی که هدف اصلی شان برای سکوهای ۶۰ فریم بر ثانیه است. این مساله، با توجه به محدودیت سخت افزاری پی‌اس ۴ و ایکس‌باکس وان، کاری بلندپروازانه است. سازندگان این بازی چگونه می خواهند آن را مدیریت کنند؟ شمارش پیکسل ها نشان می‌دهد که بزرگنمایی میزان وضوح تصویر مربوط به دینامیک بازی در تمامی سکوها کیفیت تصویر را تحت تاثر قرار می دهد.

بر اساس بررسی های اولیه، وضوح تصویر ۱۰۸۰p تا ۸۶۴p را در پلی‌استیشن ۴ می بینیم، در حالی که در ایکس‌باکس وان، وضوح تصویر در اوج خود به ۹۷۲p می رسد (کمی نسبت به نسخه قبلی که وضوح تصویر ۹۰۰p داشت افزایش یافته است)، و زمانی که کنسول تحت فشار پردازش بالا قرار می گیرد، وضوح تصویر تا ۸۶۴p افت می کند. به عنوان یک نتیجه، کیفیت تصویر ثبات نسخه قبلی بازی را ندارد. در صحنه‌هایی سنگین که وضوح تصویر پایین می آید، ناهنجاری اندکی در نمایش تصاویر دیده می شود. اما در مسابقات آرام‌تر و خلوت تر با ۱۶ ماشین و وضعیت جوی آرام و هوایی صاف، اجرای بازی در هر دو سکو روان به نظر می آید. پلی‌استیشن ۴ اینجا کمی عملکرد بهتری دارد، البته این تفاوت در حالت عادی و شرایط عمومی بازی اندک است و چندان به چشم نمی آید.

همین دینامیک ایجاد شده، در پی‌اس ۴ پرو هم حضور دارد و با افزایش عمل‌کرد و وضوح تصویر در سخت‌افزار پایه، می تواند به طور کامل از این نسخه از بازی پشتیبانی کند. محاسبات ما نشان می‌دهد که بازی می تواند به وضوح تصویر هدف ۱۴۴۰pبرسد، اما در زمان های بحرانی همچون مسابقه در وضعیت‌های طوفانی با شرکت ۳۲ ماشین در مسابقه، تا ۱۳۶۰p کاهش می یابد. این جنبه  در سخت‌افزار پایه بهبود پیدا کرده است هنگامی که از تلویزیونی یو‌اچ‌دی  استفاده می کنیم، اما برای نمایش در ۴K کفایت نمی کند و تصویر بزرگ شده گاهی ممکن است ناهنجار به نظر بیاید. نظرات در این مورد بر اساس ذائقه های مختلف متفاوت است، اما پروجکت کارز ۲ در پی‌اس ۴ پرو از داونسمپلینگ (کاهش بیت ریت هنگام مواجهه با پهنای باندمحدود) پشتیبانی می کند، پس کاربران نمایش ۱۰۸۰p اینجا تجربه بهتری خواهند داشت.

همانطور که انتظار می‌رود هیچ یک از سکوهای ایکس‌باکس وان و پی‌اس ۴ امکان فراهم کردن گیم‌پلی ثابت و روانی با ۶۰ فریم در ثانیه را ندارند. عمل‌کرد بازی بر اساس وضعیت مسابقه متفاوت است، مثلاً تعداد ماشین ها، وضعیت جوی، زاویه دید دوربین روی چگونگی و سطح کیفی اجرای بازی تأثیر گذار هستند. با اینکه بخش های زیادی از گیم‌پلی به آن نتیجه مطلوب رسیده اند، هر دو سکو در وضعیت‌های دشوار و تحت پردازش بالا، در سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه با افت کیفی مواجه می شوند و تا حد ۵۰-۴۰ فریم بر ثانیه افت می کنند. گاهی هم در ایکس‌باکس وان حتی به پایین تر از این مقدار هم می رسد. بارندگی شدید بیشترین تأثیر را روی عمل‌کرد اجرایی بازی دارد‌، همراه با فراوانی افکت های آلفا برای قطرات باران و پاشیده شدن آب، در هر دو سکو پهنای باند را با محدودیت مواجه می کند. این بخش با تکان های ناشی از فریم های کاهش یافته و قطع شده باعث می شود چندان حس و تصویری عالی ایجاد نشود.

بازی با ۱۶ ماشین و وضعیت مسابقه‌ی محدود به هوایی ابری یا صاف، تا حدی از عمل‌کرد قابل توجهی  برخوردار است به‌خصوص در پی‌اس ۴، که می‌تواند در بخش‌هایی طولانی از یک مسابقه، به ۶۰ فریم در ثانیه ثابتی  دست یابد. عمل‌کرد تنها وقتی پایین می‌آید که ماشین‌ها در گوشه‌های پیست جمع می شوند، و باعث بروز گیرهایی کوتاه اما قابل توجه در اجرای بازی می شود. جدا از این‌ها، در صورت نبود برف و باران همه چیز بسیار خوب پیش می رود، و معمولاً تجربه‌ خوبی از ۶۰ فریم بر ثانیه خواهیم داشت که به خوبی کار می کند، البته این تجربه در ایکس‌باکس وان ممکن است کمی با افت تصویر همراه باشد.

در کل در این نسخه، بازی روند روانی دارد. شبیه سازی پایه در پس این بازی پیچیده‌تر از نسخه قبلی است، البته عمل‌کرد هر دو نسخه در کل روی سخت‌افزارهای پایه، بسیار شبیه به هم هستند. نسبت به نسخه قبلی، افتی در ثبات کیفی تصویر  مشاهده می کنیم که به خاطر فریم‌بافر پویای استفاده شده است. شاهد ارتقاهایی هستیم در زمینه بهبود وضعیت جوی و عناصر پیچیده‌تری از وضعیت آب و هوایی موجود در بازی که تجربه رانندگی را تا سطح زیادی بهبود می بخشند. به هر حال اگر نسخه قبلی را بازی کرده باشید، می‌دانید که این نسخه در رابطه با عمل‌کرد کلی بازی چه چیزی را ارائه می دهد.

نمی توان نادیده گرفت که هر محدودیت موجودی به خاطر سکوهای کنونی با سخت افزار قدیمی شان است، اما خبر خوب اینکه گزینه ای پیش رو دارید که ثبات و کیفیت تصویر بهتری را ارائه می دهد و آن پلی استیشن ۴ پرو است. آنچه برایتان میسر نیست نمایشی عالی روی تلویزیون های ۴کی است، اما انجام بازی با پیکسل های پایین تر برای تجربه‌ای بهتر و روان تر از گیم پلی بازی، گزینه بهتری است و بهترین راه برای بازی کردن پروجکت کارز ۲ روی سکوهای حال حاضر است.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.