علائم استرس دوران سالمندی

یک متخصص طب سالمندان گفت:در صورتی که استرس و اضطراب در دوران سالمندی تداوم پیدا کند و مقدار آن زیاد شود،می‌تواند سالمندان را آسیب‌پذیر کند.

کد خبر : 60501
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 - 10:53

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، احمد دلبری در خصوص اضطراب و استرس در دوره سالمندی و بازنشستگی گفت:اضطراب و استرس، جزو جدایی‌ناپذیر زندگی امروزه است؛ اما در صورتی که این اضطراب تداوم پیدا کند و مقدار آن زیاد شود،می‌تواند سالمندان را فرسوده و آسیب‌پذیر کند.وی ادامه داد:از علت اصلی اضطراب و استرس در دوران بازنشستگی می‌توانیم به‌تنهایی و انزوای حاصل از مرگ همسر، دوستان و همچنین ترک فرزندان از خانه اشاره کنیم.

 

 

 

این متخصص طب سالمندان در ادامه افزود: بیماری‌های مزمن و کاهش توانایی جسمی افراد در دوران سالمندی؛ اختلال در خواب؛ مراقبت از همسر بیمار؛ تغییر شرایط و محل زندگی؛ ترس از وابستگی به دیگران؛ ترس از مرگ و حمایت نشدن از دیگر عواملی است که باعث ایجاد اضطراب و استرس افراد در دوران بازنشستگی می‌شود.وی در ادامه به علائم استرس در بازنشستگان اشاره و بیان کرد: افزایش فشار خون، تپش قلب، تندی تنفس، تعریق و سردی دست‌ها، خستگی، اختلال در خواب، کابوس‌های شبانه، کاهش تمرکز، حواس پرتی، افسردگی و در بعضی مواقع پرخاشگری و همچنین علائم گوارشی و تکرر ادرار را می‌توانیم از عوامل استرس نام ببریم.

 

 

 

 

دلبری در خصوص راه‌های مقابله با استرس و اضطراب تاکید کرد: یکی از راه‌های مقابله با استرس، برقراری ارتباط با خداست؛ راز و نیاز با پروردگار اثر آرامبخش بسیار در افراد مضطرب ایجاد می‌کند.کمک به اعضای خانواده و اطرافیان، صحبت درباره مشکلات و نگرانی‌ها با خانواده و دوستان؛ به کاری مشغول شدن در مواقع استرس. به‌طور مثال مشغول شدن به امور خانه‌داری یا فعالیت‌های خیرخواهانه و انسان دوستانه،از راه‌های مقابله با اضطراب است.

 

 

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.