رابطه خستگی و مشکلات مغزی

بلایی که خستگی و بی‌خوابی بر سر مغزتان می آورد

کد خبر : 44720
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1396 - 12:47

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند رانندگی در زمانی که احساس خستگی و خواب آلودگی می‌کنید برای سلامت مغز خطرناک است و افزون بر احتمال بروز تصادف و حادثه‌های ناگوار می‌تواند سلول‌های مغزی را نیز نابود کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، براساس پژوهش‌ها درزمان خستگی ارتباط دقیق بین سلول‌های عصبی مغز و نورون‌ها به خوبی برقرار نمی‌شود و به همین دلیل امکان بروز خطا و تصمیم گیری اشتباه وجود دارد.

 

کارشناسان به ویژه قطع شدن ارتباط بین نورون‌های مغزی را در افراد شب کار و آن دسته از افراد که خواب منظم ندارند و تا دیروقت به کار می‌پردازند شناسایی کرده اند.کارشناسان همچنین در پژوهشی همسو دریافتند گرسنگی نیز به مغز آسیب می‌رساند و سبب از بین رفتن سلول‌های مغزی و قطع ارتباط سلول‌های عصبی با همدیگر می‌شود.در زمان خستگی واکنش مغز به محرک‌های خارجی کند‌تر از حد معمول می‌شود و نورون‌ها به آهستگی پیام‌های عصبی را منتقل می‌کنند به همین دلیل بروز اتفاق هایی، چون تصادف، سقوط، ازدست دادن تعادل، ناتوانی در حل مسئله و کاهش تمرکز رخ می‌دهد.

 

برهمین اساس کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند درطول شبانه روز به اندازه کافی استراحت کنند. میزان خواب کافی برای حفظ سلامت بدن بین ۷ الی ۸ ساعت است. همچنین چرت زدن کوتاه درحدود ۲۰ دقیقه درروز نیز می‌تواند سبب افزایش چشمگیر تمرکز و رفع خستگی در افراد شود.اگر مجبور به بیدارماندن در شب برای رانندگی یا انجام کارهستید در بازه‌های زمانی معین اندکی استراحت کنید و با تقسیم کار مانع از صدمه دیدن سلول‌های مغزتان شوید.آسیب دیدن سلول‌های مغزی در دراز مدت سبب ابتلای افراد به بیماری هایی، چون صرع، دمانس و حتی آلزایمر می‌شود.از جمله دیگر بیماری‌های ناشی از کم خوابی و بد خوابی می‌توان افسردگی، چاقی، دیابت، حمله قلبی و سکته مغزی را
نام برد.

 

 

 

 


 

telegram.me/jajinnews

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.