ابتلاء به اضافه وزن در ۲۰ درصد کرمانی‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۲۰ درصد مردم کرمان دارای اضافه وزن هستند که باید با تغذیه سالم از همان کودکی از بروز این عارضه جلوگیری کرد.

کد خبر : 51290
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1396 - 13:25

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، دکتر «سید وحید احمدی طباطبایی» صبح امروز ۲۹ آذرماه در مراسم اجرای طرح تغذیه سالم در مدارس کرمان گفت: هم‌اکنون در همه دنیا دغدغه اصلی بیماری‌های مزمن غیرواگیر مثل پرفشاری خون، دیابت، سکته های قلبی و مغزی و سرطان هاست.

احمدی طباطبایی با بیان این‌که به این بیماری‌ها، بیماری‌های سبک زندگی نیز می‌گویند، ادامه داد: عامل اصلی این بیماری‌ها تغذیه ناسالم، نداشتن تحرک و استعمال دخانیات هستند که با کنترل آن‌ها می‌توان از ۸۰ درصد بیماری‌های قلبی عروقی و ۴۰ درصد سرطان‌ها پیشگیری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۲۰ درصد مردم کرمان دارای اضافه وزن هستند که باید با تغذیه سالم از همان کودکی از بروز این عارضه جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: ما حتی به‌دنبال ایجاد رستوران‌های حامی سلامت هستیم تا رفتارهای حامی سلامت را در جامعه گسترش دهیم.

طباطبایی در تعریف طرح تغذیه سالم در مدارس گفت: این طرح کشوری نبوده و از ابتکارات کرمان است که با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اداره آموزش و پرورش استان و پس از یک سال و نیم کار کارشناسی به ثمر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که لقمه سالم را تهیه می‌کنند تا در اختیار مدارس بگذارند توسط کارشناسان معاونت بهداشتی و معاونت غذا و داروی دانشگاه به طور مداوم بازدید و نظارت می‌شوند.

 

 

 


 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.