برخلاف تصور عموم، مشتریان هنگام خرید آنلاین به امنیت کامل اهمیت بیشتری داده و آن را به راحتی خرید ترجیح میدهند. براساس گفتههای شرکت Paysafe که یک ارائهکننده خدمات پرداخت جهانی است، ۵۲ درصد از مشتریان انگلیس فکر میکنند که تقلب بخشی اجتنابناپذیر از فروش آنلاین است. برخی از چالشهای مهم مطالعه شده در زمینه شناسایی، مدیریت و محافظت در برابر تقلب در روشهای مختلف پرداخت در گزارشی که در مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانهای) آمده، به تصویر کشیده شده است.
مرکز پژوهشهای مجلس چهار عامل لرزه در صادرات ۹۶ را شناسایی کرد. ارزیابیها نشان میدهد اثربخشی سیاستهای دولت در سالهای اخیر در جهت توسعه صادرات و مدیریت واردات به نحو ملموسی قابل مشاهده نیست. «باقی ماندن برخی مشکلات نقل و انتقال بانکی»، «بالا بودن هزینه حملونقل جادهای، ریلی و دریایی»، «عدمتحقق کامل بسته حمایت از صادرات غیرنفتی در سالهای ۹۵ و ۹۶» و «بالا بودن هزینه تامین مالی صادرات» ازجمله مواردی است که براساس گزارش نهاد پژوهشی مجلس در کاهش صادرات موثر بودهاند.