گفت وگو با مایلی کهن

سرمربی سابق تیم ملی گفت:تیم ایران قوی‌تر از خیلی تیم‌های حاضر در جام جهانی است و به طور حتم باید به جمع ۴ تیم پایانی مسابقات راه پیدا کند.

کد خبر : 54540
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 دی 1396 - 9:40

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، محمد مایلی‌کهن با انتقاد از عملکرد کارلوس کی‌روش گفت: «سرمربی تیم ملی کشورمان در حالی که تیمش به جام جهانی راه پیدا کرده حضور همیشگی در ایران ندارد. وقتی هم می‌آید با به پا کردن جنجال جدیدی خبررسانی می‌کند که توجهات را به خود جلب کند. جالب اینکه ماهی ۲ میلیارد هم می‌گیرد و مدعی است که نظارت کاملی بر مسابقات دارد. آخر چگونه می‌شود کیفیت تمامی بازی‌های برگزار شده در فوتبال ایران را با استناد به دستیاران دید. فیلم بازی‌ها که گویای همه چیز نیست. واقعا در تمامی تیم‌های راه‌ یافته به جام جهانی سرمربیان با این شیوه به کارشان ادامه می دهند.»

مایلی‌کهن ادامه داد: «کی‌روش مدعی است که تیمش پس از برزیل به عنوان دومین تیم به جام جهانی رسیده است. روسیه هم که میزبان بود و از اول حضور داشت. ما که زودتر از اسپانیا، پرتغال و مراکش مسافر جام جهانی شدیم به طور حتم تیم بهتری از این تیم‌ها بودیم. پس برای حریفان‌مان همگروهی با ایران گروه مرگ است. ایتالیا و هلند که اولی ۴ دوره قهرمان جام جهانی شده و دومی هم حضور در فینال جام جهانی را ۳ بار تجربه کرده، به این دوره از رقابت‌ها صعود نکرده‌اند، پس تیم ایران قوی‌تر از خیلی تیم‌های حاضر در جام جهانی است و به طور حتم باید به جمع ۴ تیم پایانی مسابقات راه پیدا کند.»

وی در واکنش به این موضوع که برای مزاح گفته که ایران باید به جمع ۴ تیم پایانی جام جهانی راه پیدا کند، تصریح کرد: «جوری صعود آسان و زودهنگام تیم ملی به جام جهانی را بزرگ کرده‌اند که انگار در زمان برگزاری مسابقات جام‌جهانی هم می‌توان به راحتی از سد حریفانی گذشت که بسیار آماده‌تر و قوی‌تر از حریفان مرحله انتخابی بودند. نباید در ذهن مردم یک موضوعی را بیش از حد بزرگ کنیم چون آنها دچار خیالات می شوند و تصور می‌کنند که می‌شود برابر پرتغال و اسپانیا و حتی مراکش نتایجی را گرفت که در دور انتخابی گرفتیم.»

سرمربی سابق تیم ملی افزود: «بارها اشاره شده که چون ایران تحریم است، تیم‌های ملی قدرتمند دنیا حاضر نیستند با ما بازی دوستانه برگزار کنند. اگر تحریم هستیم چرا برترین تیم‌های کشتی جهان به ایران می‌آیند و با تیم ملی کشتی مسابقه می دهند. آقایان نمی‌خواهند خرج کنند و با آوردن بهانه تحریم تیم‌های ونزوئلا، توگو و پاناما را برای بازی دوستانه انتخاب می‌کنند. در آینده هم قرار است با الجزایر و ترکیه بازی کنیم. باعث سرافکندگی است که فرصت بازی با تیم‌های خوبی مثل آلمان، فرانسه، ایتالیا یا هلند را از دست می‌‌دهیم و به حریفانی اکتفا می‌کنیم که کمکی به رشد فوتبال ما نمی‌کنند.»

مایلی‌کهن با انتقاد از باشگاه‌ها که به مربیان خارجی بیش از مربیان داخلی فرصت می‌دهند به باشگاه سپاهان اشاره کرد و گفت: «عبدالله ویسی استقلال خوزستان را قهرمان کرد و چون شرایط مالی این باشگاه خیلی جالب نبود،‌سرمربی سپاهان شد تا در این تیم به مربیگری‌اش ادامه دهد. ویسی جالب در سپاهان نتیجه نگرفته بود ولی تلاشش را ادامه می‌داد تا تیمش موفق شود ولی مدیران سپاهان به راحتی عذر او را خواستند و کرانچار را جایگزینش کردند.»

وی ادامه داد: «کرانچار از اواسط فصل قبل سرمربی سپاهان بوده و این فصل هم تیمش را مطابق میلش جمع کرده است. تا اینجا به اندازه ویسی هم موفق نبوده است ولی هنوز کارش را از دست نداده است. در استقلال هم به منصوریان فرصت لازم داده نشد و کاری کردند که او خودش استعفا داد. حالا شفر با تیم او نتیجه می‌گیرد. برانکو که امروز در پرسپولیس موفق است هم جای درخشان را گرفت. از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد. در لیگ هم نتیجه نگرفت. فصل بعد هم پرسپولیس با او در رده پانزدهم جدول قرار گرفت ولی به وی فرصت دادند و او هم پرسپولیس را قهرمان لیگ کرد و تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رساند.»

سرمربی سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: «ما عادت کرده‌ایم به مربیان خارجی خیلی بیشتر از مربیان داخلی زمان بدهیم. اگر این فرصتی که خارجی‌ها دارند را مربیان ایرانی هم داشتند، آنها هم موفقیت‌های خوبی را به دست می‌آوردند اما به جای حمایت از مربی وطنی فضایی ایجاد کرده‌ایم که هواداران هم برای خارجی‌ها صبورترند.»

وی در مورد اینکه مدیران باشگاه‌ها اعلام کرده‌اند با گرفتن حق پخش مشکلات مالی تیم‌ها حل می‌شود، اظهارداشت: «تنها چیزی که من در مدیریت ورزش دیدم، مدیریت هزینه است. هر چقدر هم به مدیران باشگاه‌‌ها بودجه بدهند آن مدیر بیشتر هزینه می‌کند. گرفتن حق پخش برای مدیریتی فایده دارد که مشکلات را حل کند. مدیران ما فقط هزینه کردن را آموخته‌اند.»

مایلی‌کهن در خصوص اینکه چه راه‌حل‌هایی وجود دارد که مدیران هزینه در ایران کمتر شوند،‌ اظهارکرد: «بزرگترین مشکل مدیران در کشور ما این است که آنها رایگان به کارشان ادامه می‌دهند. چرا جلوی اشتباهات مدیران‌مان را نمی‌گیریم. بارها شنیده‌ام که می‌‌گویند مدیر فلان باشگاه رایگان کار می‌کند. این در مورد استقلال و پرسپولیس هم وجود دارد. بهتر است مشخص شود هر مدیری چقدر حقوق می‌‌گیرد که شاهد این همه تناقض نباشیم.»

وی تاکید کرد: «وقتی مدیری رایگان کار می‌کند در خیلی زمینه‌ها احساس مسئولیت نمی‌کند. چرا باید مدیر یک تیم در صحبت‌هایش ابراز امیدواری کند که سرمربی تیمش تمدید کند. آن سرمربی که از خدایش بوده با تیم قرارداد جدیدی ببندد،‌وقتی این حرف را می‌شنود، طاقچه بالا می‌گذارد و قیمتش را دو برابر می کند. در این میان مقصر این افزایش قیمت مدیر باشگاه است. متاسفانه سرمایه‌های کشور با اشتباهات این نا مدیران هدر می‌رود.

سرمربی سابق سایپا با اشاره به کوتاهی‌های صورت گرفته در سال‌های اقتصاد مقاومتی گفت: «در تمامی این سال‌ها فقط تبلیغ اقتصاد مقاومتی را کرده‌ایم و در اجرایی کردن آن ضعیف بوده‌ایم. اینکه دائما در همایش‌های مختلف در بوق و کرنا کنیم که اقتصاد مقاومتی چه فوایدی دارد ولی در عمل به شکل دیگری عمل کنیم که فایده‌ای ندارد. در این همایش‌ها هزینه‌های گزافی با حضور مهمانان خارجی شده است. بهتر نبود که به جای این همه همایش حقوق کارمندان و کارگزارن را افزایش می دادیم و به انها از طریق بروشور آگاهی می دادیم. با هزینه این همایش‌ها خیلی از جوانان هم سر کار می‌رفتند و مشکلات کمتر می‌شد.»

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.