گزارش‌هایی که دولت می‌آورد دهان پرکن و بی‌نتیجه است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بارها عرض کردیم که اگر در زمان لازم و تا وقتی که فرصت هست یک چاره‌اندیشی اساسی برای مسکن جوانان نداشته باشیم، آن‌هایی که الان در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها اجاره‌نشین هستند بعد از یک دوره زمانی به حاشیه‌ شهر‌ها خواهند رفت و آنجا مستقر می‌شوند و اگر این عمل انجام نشود قطعا در بیابان های اطراف شهرها کپرنشین خواهند شد.

کد خبر : 399213
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 بهمن 1401 - 7:06

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، علی‌اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ درخصوص مشکلات حوزه مسکن و اینکه علیرغم سپری شدن ۱۸ ماه از تصویب قانون جهش تولید و تامین مسکن هنوز اقدام اجرایی ملموسی نسبت به تراز ۴ میلیونی مسکن وعده داده شده مشاهده نمی‌شود، گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که ما در کشور داریم موضوع مسکن است، امروز هزینه مسکن بیش از ۷۰ درصد از سبد هزینه‌ای خانوارها را به خود اختصاص می‌دهد و علیرغم تاکیداتی که ما در دوره گذشته و دوره کنونی مجلس داشتیم، اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: بارها عرض کردیم که اگر در زمان لازم و تا وقتی که فرصت هست یک چاره‌اندیشی اساسی برای مسکن جوانان نداشته باشیم، آن‌هایی که الان در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها اجاره‌نشین هستند بعد از یک دوره زمانی به حاشیه‌ شهر‌ها خواهند رفت و آنجا مستقر می‌شوند و اگر این عمل انجام نشود قطعا در بیابان های اطراف شهرها کپرنشین خواهند شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: متاسفانه بی‌تدبیری دولت‌ها یکی پس از دیگری منجر به این شد که امروز مشکل مسکن یکی از مهمترین مشکلات برای خانوارها مخصوصا اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشد و جوانانی که در شرف ازدواج هستند یا این مساله مانع از تشکیل زندگی آن‌ها شده یا زندگی را آغاز کردند اما در این زمینه با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: علیرغم تاکیداتی که مجلس داشت به دولت و تعهداتی که دولت در قالب بودجه ۱۴۰۱ داشت و ما قبل آن هم از تعهدات دولت‌ها وجود داشت، به این مهم توجه نشد. به نظرم یکی از مهمترین کارهایی که ما باید دنبال کنیم در بودجه ۱۴۰۲ بحث رفع مشکل مسکن است.

بسطامی با اشاره به گزارش‌عملکردهای دولت، گفت: حالا دولت یک گزارش‌هایی می‌آورد که این گزارش‌ها، گزارش‌های دهن پرکن بدون نتیجه‌ای است اما مطالبه اصلی ما به عنوان نمایندگان مجلس مخصوصا برای جوانانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند کمک به حل معضل مسکن است. ما الان قوانین متعددی داریم که به شکل‌های مختلف به مساله مسکن مرتبط هستند مانند قانون جوانی جمعیت و یا قوانین دیگر در واقع عموم مواردی که بررسی می‌کنیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی یک ارتباطی به مساله مسکن خانوار دارند اما دولت‌ها به این مهم کم‌توجهی می‌کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس همچنین بیان کرد: خب چند ماهی از شروع به کار وزیر محترم راه و شهرسازی جدید سپری شده است و امیدواریم که با توجه به فعالیت‌های خوبی که در این مدت انجام گرفته این کار با سرعت بیشتری جلو برود و به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: البته در زمان مرحوم آقای قاسمی هم تلاش‌های خوبی صورت گرفته بود و در بحث «آورده خانوار» ایشان پذیرفته بود که بخشی از آورده مورد نیاز برای خانواده‌های محروم و تحت پوشش نهادهای حمایتی را دولت برعهده بگیرد که اینگونه بتوانند این دغدغه را برای خانواده‌های محروم و همینطور جوانان عزیز که در گام‌های ابتدایی تشکیل هستند، این مشکل و نگرانی را برطرف کند.

بسطامی با تاکید بر لزوم صورت گرفتن اقدامات اجرایی متناسب با نیاز کشور اظهار داشت: در سطح کشور کارهای خوبی در مسیر واگذاری زمین آغاز شده است، منتها این ها همه هنوز در قالب یک کار عملیاتی اجرایی و منسجم نیست. امیدوارم از هم افزایی دولت و مجلس برای رفع این مشکل مهم که الان مبتلا به همه اقشار جامعه است ان شاءالله تدبیر، چاره اندشی و اقدام اجرایی لازم صورت گیرد که بتواند این مشکل را در سطح کشور حل کند.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.