طرز تهیه‌ی کیک زردآلو

فصل تابستان و میوه‌های تابستانی است بر همین اساس، تصمیم گرفتیم امروز برای شما روش تهیه‌ی کیک زردآلو را قرار دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید.

کد خبر : 28234
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1396 - 6:21
به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از تابناک ، فصل تابستان و میوه‌های تابستانی است. بر همین اساس، تصمیم گرفتیم امروز برای شما روش تهیه‌ی کیک زردآلو را قرار دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی کیک زردآلو
مواد لازم:
شکر: سه چهارم پیمانه
روغن: ۱ پیمانه
تخم مرغ: ۲ عدد
آرد: سه و نیم پیمانه
نمک: کمی
بکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری
مربای زردآلو: ۱ پیمانه
زردآلوی تازه: ۵ عدد
بادام خرد شده: ۱ پیمانه
پودر دارچین: به میزان لازم
طرز تهیه:
فر را با دمای ۱۷۵ درجه‌ی سانتیگراد روشن می‌کنیم. قالب مستطیل شکل به ابعاد تقریبی ۳۳*۲۳ را آماده کرده و آن را چرب می‌کنیم. در ظرف بزرگی، شکر را به همراه روغن و تخم مرغ، ریخته و خوب هم می‌زنیم تا کاملا یکدست شود.
آرد، نمک و بکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کرده و کم کم به مخلوط شکر و تخم مرغ، اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا کرمی یکدست به وجود آید.
نیمی از مایه‌ی به دست آمده را داخل قالب ریخته و روی آن را با مربای زردآلو می‌پوشانیم. نیمه‌ی دیگر مایه‌ی کیک را روی مربا می‌ریزیم. مواد کیک را کاملا صاف کرده و روی آن را با برش‌های زردآلو و بادام خرد شده، می‌پوشانیم. قالب را به مدت نیم ساعت داخل فر قرار می‌دهیم. وقتی کیک آماده شد، آن را برش‌های مکعبی شکل داده و سرو می‌کنیم.

https://telegram.me/jajinnews
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.