تعداد اعضای حزب حاکم چین به ۸۹.۵ میلیون نفر رسید

شمار اعضای حزب کمونیست چین که از سال ۱۹۴۹ قدرت را در این کشور در دست دارد، به ۸۹.۵ میلون نفر رسید.

کد خبر : 18815
تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1396 - 9:00

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری آناتولی، براساس بیانیه  حزب کمونیست چین، با احتساب یک میلیون و ۹۱۰ هزار عضو جدید که سال گذشته به عضویت این حزب در آمده اند ، تعداد کل اعضای آن در مجموع به ۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید.

از این تعداد ۲۲ میلیون و ۹۸۲ هزار نفر، زنان و شش میلیون و ۳۰۰ هزار تن نیز از اقلیت های مختلف در کشور هستند.

چین با یک میلیارد و ۴ صد میلیون نفر پرجمعیت ترین کشور دنیا به حساب می آید و ۶۸ سال است که با سیستم تک حزبی اداره می شود.

جمهوری خلق چین با تکیه بر اصول کمونیستی مائو تسه تونگ تاسیس شده و از سال ۱۹۷۸ با اصلاحات تنگ شیائوپنگ و باز کردن این کشور به دنیای خارج فصل نوینی را در تاریخ این کشور رقم زد.

-رهبر حزب کمونیست چین به عنوان رئیس جمهور کشور

چین دو سال پس از مرگ مائو کشور را به روی سرمایه گذاری ها و بازارهای جهانی گشود و اکنون پس از ایالات متحده دومین اقتصاد بزرگ دنیا را داراست.

رهبری که از طرف دبیرخانه حزب کمونیست چین انتخاب می شود همزمان مسولیت ریاست جمهوری کشور را نیز بر عهده دارد. وی همچنین رئیس کمیته مرکزی نظامیان کشور و فرمانده نیروهای مسلح نیز است.

کنگره ملی خلق چین متشکل از ۱۴۰۰ نفر از نمایندگان ایالات ها و مناطق مختلف این کشور است و با برگزاری نشست سالانه به عنوان عالیترین نهاد قانون گذاری کشور فعالیت می کند. دبیرکل حزب کمونیست چین و رئیس جمهور نیز با آرای این نمایندگان تعیین می شود.

براساس قانون فعلی چین، رئیس جمهور کشور برای ده سال به این سمت انتخاب می شود و پس از پایان این مدت دیگر حق نامزدی برای ریاست جمهوری را ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.