‌راه اندازی اولین مرکز توسعه تخصصی پوشاک و مصنوعات چرمی در روستا تیس چابهار

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: کارگاه پوشاک و مصنوعات چرمی اولین قدم جهت تحقق برنامه مشترک بانک رسالت و منطقه آزاد چابهار جهت ایجاد هسته کار آفرینی اجتماعی در تیس و توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی در چابهار راه اندازی می شود.

کد خبر : 44911
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 - 6:17

 

چرم

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، ‌عبدالرحیم کردی گفت : برابرتوافق صورت گرفته سازمان با بانک رسالت وهمچنین فراهم بودن بسترلازم، اولین هسته و کانون کارآفرینی اجتماعی  در روستای تیس چابهار راه اندازی می‌شود.

کردی گفت: مبنای این مرکز تخصصی، پوشاک و مصنوعات چرمی خواهد بود وسایر کارها رانیز توسعه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: یکی از رسالت‌ها وراهبردهای اصلی سازمان منطقه آزاد چابهار جلب مشارکت‌ها محلی ومهارت آموزی وارتقای کیفیت زندگی مردم محلی باتوجه به اقدامات توسعه‌ای و صنعتی است.

عبدالرحیم کردی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بانک رسالت درقالب طرح شبکه کارآفرینی اجتماعی تجربه‌های موفقی را درکشور ارایه کرده است و نمونه‌هایی را در شهرها و استان‌های مختلف کشور در حال اجرا دارند، به دلیل این تجربه دعوت کردیم ‌از بستر و فضایی که  در روستای تیس منطقه آزاد چابهار به دلیل شرایط و مقررات و قوانین وحاکمیتی این منطقه وجود دارد، به صورت پایلوت اولین شبکه یا مدل کسب خورد و کار خانگی را طرح ریزی ‌کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: برنامه سازمان این است ‌با استقرارو نهادینه کردن این مدل در روستای تیس به عنوان پایلوت آن را به همه روستاهای اطراف توسعه دهیم.

وی افزود: آنچه ‌که در سیاست اقتصاد مقاومتی مدنظراست، توسعه اشتغال روستایی و بازگشت مردم به روستاها است که امیدواریم ‌از این رهگذر به هدف‌مان دست پیدا کنیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت کشور نیز گفت: در راستای توسعه محلی و منطقه‌ای باید بتوانیم نسبت به ایجاد کانون‌های کار و زندگی که هدفشان توسعه کسب و کارهای خورد و خانگی هستند، فعال ‌شویم.

“محمدحسین حسین زاده” افزود: با سازمان منطقه آزاد چابهار ‌توافق کردیم  به عنوان اولین کانون، مرکز پوشاک و مصنوعات چرمی را با پشتیبانی و همکاری همه جانبه سازمان درروستای تیس این کانون دریکی دوماه آینده با صورت منسجم راه اندازی کنیم.

‌مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت کشور در سفر یک روزه خود به منطقه آزاد چابهارضمن بازدید از بخش‌های مختلف این منطقه، خانه توسعه روستای تیس را افتتاح و در نشستی با مدیرعامل سازمان و فعالان اقتصادی منطقه مسایل مختلف کاری را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 

 


telegram.me/jajinnews

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.