۸۸ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های اصفهان اهدا شد

سرپرست کتابخانه‌های اصفهان گفت: سال قبل ۸۸ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهداء شد و امسال با اجرای طرح با یک گل بهار می‌شود پیش‌بینی افزایش قابل‌توجهی در این زمینه داریم.

کد خبر : 47692
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1396 - 8:03

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر،امیر هلاکویی با اشاره به اینکه پیگیری اهدای کتاب از سوی مردم از سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های کشور از ابتدای تاسیس بوده است، اظهار داشت: آمار نشر کتاب در کشور ما به اندازه‌ای است که بودجه نهاد اجازه خرید کتاب را به اندازه کافی نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ هزار جلد کتاب در سال به چاپ می‌رسد، افزود: همچنین حدود سه هزار کتابخانه در استان وجود دارد و بر این اساس امکان خرید کتاب به اندازه مکفی برای تمامی این کتابخانه‌ها وجود ندارد.

سرپرست کتابخانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان در زمینه اهدای کتاب توسط مردم از نسبت به دیگر استان‌های کشور پیشتاز است، ابراز داشت: اهدای کتاب در نهاد کتابخانه‌های استان از سه طریق دنبال می‌شود.

اهدای کتاب توسط ناشران و سازمان اسناد و کتابخانه ملی

وی با بیان اینکه اهدای کتاب توسط ناشران از جمله این موارد است، ادامه داد: حدود ۵۰۰ ناشر هم ‌اکنون در سطح کشور فعالیت دارند که برخی از کتاب‌های خود را به رایگان در اختیار کتابخانه‌های نهادی می ‌گذارند.

هلاکویی با بیان اینکه دریافت کتاب از سازمان اسناد و کتابخانه ملی از دیگر روش‌های اهدای کتاب به کتابخانه‌های نهادی است، بیان داشت: با درخواست کتابخانه‌ها از این نهاد به طور معمول در این امر مشارکت کرده و کتاب‌های لازم را در اختیار کتابخانه‌ها قرار می‌دهند.

مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین روش‌های اهدای کتاب به کتابخانه‌ها است

وی با تاکید بر اینکه مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین روش‌های اهدای کتاب به کتابخانه‌ها است، اظهار داشت: سال گذشته حدود ۹۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا شده است.

سرپرست کتابخانه‌های استان اصفهان بیان داشت: از این تعداد ۶۲ هزار جلد کتاب توسط مردم و ۲۶ هزار جلد کتاب توسط ناشران و کتابخانه ملی به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.

وی تاکید کرد: از  ابتدای سال طرح «با یک کتاب، بهار می‌شود»، در کتابخانه‌های استان اصفهان اجرایی شد و بر این اساس به نظر می‌رسد رشد چشمگیری در تعداد کتاب‌های اهدایی در پایان سال جاری داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

جرایم رانندگی ماشین چهارشنبه , ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

عالی دمت گرم