۵ گورخری که سالم مانده بودند هم روز گذشته فرار کردند

۵ گورخری که از عملیات زنده گیری محیط زیست جان سالم به در برده بودند از قرنطینه فرار کرده اند هرچند محیط زیست می گوید خودمان درب قرنطینه را باز گذاشتیم گورخرها بروند!

کد خبر : 88039
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1397 - 7:25

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین،پس از جنجال های فراوان برسر ماجرای کشته شدن ۵ گورخر در عملیات زنده گیری از سوی سازمان محیط زیست در هفته های گذشته اینبار فرار مابقی گورخرها خبرساز شد.

هنوز جامعه محیط زیست از شوک مرگ ۵۰ درصدی گونه منحصر به فرد و نادر  گورخر ایرانی در جریان عملیات زنده گیری بیرون نیامده بود که امروز یک منبع آگاه خبر از فرار ۵ گورخری داد که از عملیات زنده گیری جان سالم به در برده بودند.

در این خبر عنوان شده است: ۵ گورخری که در جابجایی مرگبار سالم مانده بودند هم روز گذشته فرار کردند.

پایگاه خبر ججین

ساعتی از انتشار خبر فرار گورخرها نگذشته بود که عباسعلی دامنگیر مدیرکل محیط زیست زیست استان سمنان در واکنش به انتشار این خبر اعلام کرد ما خودمان درب ها باز گذاشتیم گورخرها بروند.

این مقام مسئول اظهار داشته است: برای جلوگیری از وارد شدن استرس به این گونه ارزشمند، تصمیم بر این شد که درب سایت باز گذاشته شود تا گورخرها به خواست خود از سایت خارج شوند!

دامنگیر مشاهدات و فیلم های موجود در اختیار این اداره کل را شاهد مثال آورده و گفته است: گورخرها به دلیل عادت شب های گذشته، مجددا به محل سایت برای تغذیه مجدد بازگشتند.

وی ادعای فرار گورخرها را رد کرده و گفته است: هدف از این طرح از ابتدا رها سازی این گونه بود و باید در نظر گرفت که این گونه وحشی  است و بیش از مدت دو هفته نمی توان آنها را در قرنطینه نگه داشت زیرا دچار مشکل می شوند.

با بررسی اخبار و واکنش مدیر استانی چند نکته در ذهن باقی می ماند که نمی توان ادعای محیط زیست را قبول کرد.

نخست اینکه با تحلیل سخنان مدیرکل استان سمنان می توان نتیجه گرفت وی تنها نسبت به استفاده از واژه فرار گورخرها حساسیت داشته و معتقد است، ۵ گورخر زنده گیری شده دیر یا زود باید محل را ترک می کردند و درب قرنطینه هم باز بوده است.

پایگاه خبر ججین

نکته دوم درباره استفاده از واژه قرنطینه است با سخنان وی ما البته باید درباره واژه  قرنطینه هم تعریف جدیدی داشته باشیم، اینکه می توان حیوان نگه داری شده در قرنطینه به میل خود از محل خارج یا وارد آن شود.

و نکته سوم اینکه با قبول ادعای مدیرکل استان سمنان از تصمیم مسئولان برای رهاسازی ۵ گورخر جنجالی این سوال در ذهن مخاطب ایجاد می شود که با وجود تمام اخبار منفی که درباره عملکرد نامناسب و انتقال غیر استاندارد گورخرها و تلف شدن ۵ گورخر از جمع ۱۰ گورخر زنده گیری شده منتشر شده است چرا اداره کل استانی تا پیش از انتشار خبر فرار گورخرها خبری مبنی بر رهاسازی ۵ گورخر منتقل شده منتشر نکرد؟

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.