۲.۹ میلیون زائر وارد مشهدمقدس شده‌اند

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی از سفر بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار زائر به مشهد مقدس تا پایان دوم فروردین ماه خبر داد.

کد خبر : 68961
تاریخ انتشار : جمعه 3 فروردین 1397 - 6:53

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی فروزان اظهار داشت: چهار میلیون و ۸۵۵  هزار و ۳۸۳  نفر به استان از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه  وارد شده‌اند.این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶.۳ درصد رشد دارد. ۳۸۶ هزار و ۸۶۶ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به استان وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، یک درصد کاهش داشته است.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی افزود: ۱۴۲ هزار و ۹۳۳ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده‌اند که با رشد ۴.۵ درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به استان وارد شده‌اند را  نیز ۹۲ هزار و ۷۵۶ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۷.۹ درصد کاهش دارد.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه سال جاری به استان وارد شده‌اند هم چهار میلیون و ۲۳۳ هزار و ۸۲۸ نفر می باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۷.۵ درصدی مواجه بوده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در زمینه آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد مقدس هم گفت: از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه  سال جاری ماه دو میلیون و ۹۰۳ هزار و ۲۱۶ نفر به این کلانشهر وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته، ۵.۹درصد رشد دارد.

فروزان افزود: ۲۷۰ هزار و ۴۵ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به  مشهد مقدس وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، ۱.۲ درصد کاهش داشته است.  ۱۴۲ هزار و ۹۳۳ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد مقدس سفر کرده‌اند که با رشد ۴.۵ درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد به مشهد مقدس وارد شده‌اند را  نیز ۹۲ هزار و ۴۸۲ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۷.۸ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه سال جاری به مشهد مقدس وارد شده‌اند هم دو میلیون و ۳۹۷ هزار و ۷۵۶ نفر می باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۷.۵ درصدی مواجه بوده است.

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.