۲۹۰۰قطعه مرغ گوشتی فاقد گواهی قرنطینه در سرخه توقیف شد

رئیس دامپزشکی سرخه از توقیف خودروی حامل دو هزار و ۸۴۰قطعه مرغ گوشتی فاقد گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه ای در این شهرستان خبر داد.

کد خبر : 49444
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1396 - 7:54

 

به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از خبرگزاری مهر،به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، مجتبی لشکری بیان کرد: طی برقراری گشت کنترل و قرنطینه اداره دامپزشکی سرخه یک دستگاه خودرو حامل دو هزار و ۹۴۰  قطعه مرغ گوشتی به وزن پنج هزار و ۹۰۰ کیلوگرم مرغ فاقد گواهی حمل بهداشتی، قرنطینه با همکاری نیروی انتظامی متوقف و بعد از طی مراحل قانونی تمامی طیور آن کشتار شدند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت بسیار زیاد اقدامات قرنطینه ای در جلوگیری از انتشار و کنترل بیماری های مشترک نظیر آنفلوانزای پرندگان اداره دامپزشکی تشدید برخورد با عرضه خارج از شبکه توزیع را دستور کار خود قرار داده است.

رئیس دامپزشکی سرخه گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مراتب را سریعاً به اداره دامپزشکی شهرستان خود و یا سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان سمنان گزارش کنند.

۲۳۰۰کیلوگرم کود حیوانی ضبط شد

لشکری همچنین گفت: طی برقراری گشت کنترل و قرنطینه اداره دامپزشکی سرخه در پلیس راه این شهرستان یک دستگاه خودروی حامل کود مرغی فاقد مجوز به وزن دو هزار و ۳۰۰ کیلوگرم با همکاری نیروی انتظامی توقیف شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت بسیار زیاد اقدامات قرنطینه ای در جلوگیری از انتشار و کنترل بیماری های مشترک نظیر آنفلوانزای پرندگان، حمل و نقل فرآورده ها، حتی کود نیز با نظارت اداره دامپزشکی انجام می شود.

رئیس دامپزشکی سرخه همچنین گفت: طی انجام پایش میکروبی از محصولات تولیدی یک واحد تولید فرآورده های خام دامی این شهرستان و در راستای اجرای شیوه نامه نظارت بهداشتی، ۲۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی تاریخ مصرف گذشته ضبط و معدوم شد.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.