۱۵ سفر فرمانده سپاه به استان‎ها، در ۱۵۰ روز اول فرماندهی

سردار حسین سلامی، فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرصت پنج ماهه فعالیت خود، دست کم به ۱۵ استان سفر کرده که بیشتر این سفرها، به مناطق سیل‌زده یا محروم و در راستای افتتاح و بهره‎برداری از پروژه‎های سازندگی انجام گرفته‎ است.

کد خبر : 105970
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 - 7:08

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری ایرنا، اول اردیبهشت‌ماه سال جاری، سردار حسین سلامی از سوی رهبر انقلاب به‌عنوان فرمانده کل سپاه منصوب شد. با وجود آن که طی این مدت به دلیل تحرکات خارجی از تروریست خواندن سپاه گرفته تا تحرکات پهبادی و دریایی، طبعا فرماندهی سپاه مشغله‌های نظامی و دفاعی زیادی داشته، وی در این فرصت پنج‌ماهه فعالیت، به ۱۵ استان سفر کرده که غالب این سفرها به مناطق محروم کشور و در راستای محرومیت‎زدایی انجام شده است. مرور سفرهای مختلف فرمانده سپاه نشان می‌دهد او تقریبا هر ده روز یک سفر داشته است. همچنین اقدامات وی در افتتاح و بازدید پروژه‌ها نشانگر هزاران پروژه کوچک و بزرگ عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه در نقاط مختلف کشور است؛ به گونه‌ای که اعلام شده سلامی تنها در چهار استان، ۴۲۸۰ پروژه افتتاح کرده است.

لرستان، خوزستان، گلستان، کرمانشاه، اردبیل، سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، ایلام، آذربایجان‌شرقی، زنجان، خراسان شمالی و رضوی، هرمزگان و کردستان، مقاصد او در این مدت بوده که با پوشش رسانه‌ها همراه شده است.

 بازدید از مناطق سیل‌زده

بهار سال ۱۳۹۸ با سیل در استان‎های مختلف کشور آغاز شد و سپاه پاسداران نیز یکی از ارگان‌های فعال در اصلاح خرابی‌های سیل بود؛ سردار سلامی در دوم مرداد جهت بازدید از مناطق سیل‎زده وارد استان لرستان شد. بازدید از جاده جدید خرم‌آباد- پلدختر که قرار بود توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) احداث شود، از جمله برنامه‌های سفر فرمانده کل سپاه به استان لرستان بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سوم مردادماه، سردار سلامی به خوزستان و مناطق سیل‎زده این استان هم سفر کرد. وی شبانه با حضور در منطقه ملاشیه، از پروژه‎های محرومیت‎زدایی در این منطقه بازدید و با گروه‎های جهادی حاضر در این منطقه، گفت‎وگو کرد. همچنین به‎همراه فرمانده قرارگاه خاتم‎الانبیا، فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان و جمعی از مقامات سپاه استان از روند اصلاح و ترمیم خطوط ریلی اهواز-اندیمشک بین بامدژ و ایستگاه آهودشت و ‌مناطق‌ سیل‌زده بامدژ بازدید کرد. بازدید از روند خدمت‌رسانی درمانگاه امام علی(ع) و اجرای پروژه‎های محرومیت‎زدایی در مناطق محروم استان خوزستان از دیگر اقدامات وی در این سفر بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار سلامی پس از درخواست مردم مسجد سلیمان برای سفر به این شهر، بازگشت خود به تهران را به تعویق انداخت و در این منطقه ماند تا به خواست مردم پاسخ دهد.

۱۵ مردادماه نیز او برای بازدید و افتتاح پروژه‎های سازندگی، محرومیت‎زدایی و مردم یاری، عازم استان کرمانشاه شد؛ استانی که در سال ۹۶ دچار زلزله شده بود.

۲۱ شهریورماه، فرمانده کل سپاه به استان سیل‌‏زده گلستان سفر کرد. او در شهرستان آق‎قلا حاضر شد و از این مناطق و نحوه بازسازی مدرسه حضرت معصومه(س) بازدید کرد. همچنین با حضور وی،  مراسم متمرکز بهره‌برداری از ۲۸۶۰ واحد مسکونی در این استان برگزار شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این واحدهای مسکونی به همت سپاه، تعمیر و ساخته شده ‎است که از این تعداد ۱۱۸۵واحد مسکونی و مدرسه ترمیمی و احداثی آسیب‌دیده از سیل در گلستان افتتاح شد.

 بازدید از مناطق محروم

سفر چهارم مردادماه سردار سلامی به استان اردبیل نیز، جهت بازدید از پروژه‌های عمرانی این استان انجام گرفت.

۱۰ مردادماه هم وی برای افتتاح ۲۵۳۳ پروژه محرومیت‎زدایی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد. فرمانده کل سپاه در جمع خبرنگاران گفت:  بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها با محوریت بهداشتی، زیرساختی، اشتغال، صنایع‌دستی و معیشت مردم است تا بتوانیم در کنار تأمین امنیت برای اشتغال و معیشت مردم نیز گام‌های مطلوبی برداریم که به فضل الهی مردم سیستان و بلوچستان نیز همکاری‌های بسیار خوبی با ما در اجرای این پروژه‌ها داشته‎اند.

۱۵ شهریورماه، سردار سلامی عازم استان بوشهر شد و ۵۶ طرح عمرانی را در این استان، افتتاح کرد. فرمانده کل سپاه در جمع خبرنگاران گفت: این طرح‌ها در زمینه آب‌بندها، سیل‌بندها، انتقال آب، خدمات روستایی در عرصه بهداشتی، فضاهای آموزشی و ترمیم جاده‌های روستایی در راستای محرومیت‌زدایی در روستاهای استان بوشهر توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اجرا شده ‎است.

۲۳ شهریورماه، فرمانده کل سپاه به‎منظور افتتاح پروژه‎های محرومیت‎زدایی و مردم‎یاری وارد استان آذربایجان غربی شد. به گزارش خبرگزاری ایسنا، او در بدو ورود به این استان در آیین اهدای ۵۰۰ سری جهیزیه اهدایی مقام معظم رهبری به زوج‌های جوان ارومیه حضور یافت.

۲۸ شهریورماه، در راستای بازدید از مناطق مرزی و افتتاح طرح‎های محرومیت‎زدایی به استان خراسان شمالی سفر کرد و در این سفر، ۶۸۶ طرح را افتتاح کرد.

چهارم مهرماه، فرمانده سپاه پاسداران در سفری دو روزه با محوریت اربعین، مهمان استان ایلام شد و در این سفر، ضمن بازدید از برخی زیرساخت‌های اربعین و شرکت در جلسه ستاد اربعین، چندین طرح مختلف از جمله پروژه‌های محرومیت‌زدایی و کشاورزی در نقاط مختلف استان را افتتاح کرد. علاوه بر این، او از پایانه مرزی مهراب نیز بازدید کرد و در این باره گفت: اقدامات انجام گرفته در زمینه گسترش راه‎ها و سهولت تردد و حرکت زائران، ایجاد پارکینگ‌های متنوع، مجتمع‌های اسکان و اقامت و برای سهولت حرکت زائران به سمت کربلای معلی قابل‌تحسین است. همچنین به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی سپاه نیوز، در این سفر سردار سلامی از ۱۰۰۵  پروژه عمرانی در استان ایلام بهره‎برداری شد.

سفر به مناطق مرزی

۲۷ تیرماه، سرلشکر سلامی به تنگه هرمز سفر کرد و ضمن دیدار با نیروهای مستقر در این منطقه، سخنرانی کرد. او در سخنان خود، به برخی از اقدامات نیروی دریایی سپاه، چون بازداشت تفنگداران دریایی آمریکا و ساقط کردن یک پهپاد نظامی این کشور اشاره کرده و آنها را نشانه اقتدار نظامی ایران دانست.

به گزارش سپاه نیوز، ۹ شهریورماه سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه طی سفر به استان آذربایجان‌شرقی از مرزهای شمال این استان و نیز طرح‌ها و پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در تبریز، بازدید کرد. وی در سخنان خود در این سفر، اظهار داشت: سپاه در امتداد توجه به امنیت مرزها و امنیت ملی، موضوع مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی را نیز در این مناطق در دستور کار خود قرار داده و آن را با قاطعیت و اراده محکم دنبال خواهد کرد، زیرا معتقدیم که باید مسیرهای موازی را توأم با هم برای عبور از مشکلات ناشی از فشارهای اقتصادی و فضاسازی‌های روانی دشمن بپیماییم.

 سفرهای مذهبی و کاری

سی ام خرداد هم او در ادامه برنامه‌های کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در سنندج و تجلیل از خانواده‌های سه شهید و بالاتر استان در سالن ورزشی شش هزار نفری ۲۲ گولان سنندج حضور یافت.

به گزارش ایرنا، ۱۸ تیر ماه نیز او در همایش سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد شرکت جست.

۱۶ شهریورماه و مصادف با تاسوعای حسینی هم سردار سلامی عازم استان زنجان شد و در جمع عزاداران حسینی در حسینیه اعظم زنجان، سخنرانی کرد.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.