یک پناهجو در «بی‌بی استکهلم» جان خود را از دست داد

یک پناهجو در شناور «بی‌بی استکهلم» که به زندان شناور انگلیس برای پناهجویان معروف و در ساحل «دورسِت» واقع در جنوب این کشور مستقر شده، جان باخت.

کد خبر : 1100847
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 11:28

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، برخی منابع گفته‌اند که این مرد جان خود را گرفته و سن و ملیت او نیز هنوز مشخص نیست.

پلیس محلی ساعت ۶:۲۰ صبح به وقت محلی به این کشتی فراخوانده شد که در بندر پورتلند پهلو گرفته است و گروهی مرد بزرگسال در آن اسکان داده شده‌اند که منتظر رسیدگی به درخواست پناهندگی‌شان هستند.

این کشتی سه طبقه که ۲۰۰ کابین دارد، تا ۵۰۰ پناهجو را می‌تواند اسکان دهد.

استیو اسمیت، مدیر عامل یک خیریه پناهجویان به نام «کرفورکاله» گفت: کسانی که در این کشتی اسکان داده شده‌اند امروز احساس اندوه و نگرانی شدیدی می‌کنند و دولت انگلیس باید مسئولیت این تراژدی انسانی را بپذیرد.

انتقال اولین پناهجویان به این کشتی در مرداد امسال بسیار بحث‌برانگیز بود و همان‌ روز میکروب لژیونلا در منابع آب کشتی شناسایی شد و در نتیجه پناهجویان را سه روز بعد از شناور بیرون بردند اما اوایل پاییز دوباره به آن برگرداندند.

پیش از انتقال پناهجویان به کشتی، اتحادیه آتش‌نشانان انگلیس، کشتی را از نظر حریق ایمن ندانسته بود اما دولت این نظر را نپذیرفت و این اتحادیه را به سیاسی‌کاری متهم کرد.

دولت انگلیس گفته بود هدفش از انتقال پناهجویان از هتل به این کشتی کاهش هزینه بوده است اما نهادهای خیریه این ادعا را زیر سوال برده‌اند.

مردم محلی هم با این تصمیم مخالف بوده‌اند.

نهادهای امدادرسان اکنون بار دیگر از دولت انگلیس می‌خواهند که اسکان پناهجویان در پادگان‌های متروک و شناورها را متوقف کند چون این افراد آسیب‌پذیرند و باید به امکانات و خدمات ضروری دسترسی داشته باشند.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.