گوگل پلی رفع فیلتر می شود

وزیر ارتباطات گفته است تلاش ما این است که سرویس های مورد نیاز مردم مانند گوگل پلی که مشکل ویژه ای ندارند اما با توجه به شرایط امنیتی کشور و بنا به نظر مراجع امنیتی، محدودیت هایی روی آن اعمال شده، باز شود.

کد خبر : 350512
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 - 6:30

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، گوگل پلی فروشگاه و پورتال رسمی اندروید است و محتوای بی‌شماری را برای کاربران گوشی‌های اندرویدی فراهم می‌کند. Google Play Store  در تاریخ ۶ مارچ ۲۰۱۲ با تلفیق مارکت اندروید و سرویس‌های دیجیتالی دیگری عرضه شد و در بیش از  ۱۹۰ کشور مختلف در دسترس است.

اما این فروشگاه همزمان با ایجاد محدودیت برای دو پلتفرم خارجی از اواخر شهریور ماه در ایران محدود و فیلتر شد و بسیاری از کاربران در دانلود و نصب اپلیکیشن های مورد نیاز خود با مشکل رو به رو شدند.

طی چند ماه اخیر تصمیمی مبنی بر عدم فیلتر گوگل پلی گرفته نشده اما عصر روز دوشنبه ۲۶ دی ماه اخباری مبنی بر رفع فیلتر گوگل پلی برای کاربران منتشر شد و بررسی ها نشان می داد از عصر  آن روز  امکان دانلود از این پلتفرم پس از چندین ماه اعمال محدودیت،  با  آی پی ایران امکان پذیر شده بود.

اما با گذشت ساعتی پس از رفع فیلتر، بررسی های مجدد نشان داد که گوگل پلی دوباره غیر قابل دسترس شد و هنوز دلیل این موضوع مشخص نیست و توضیحی ارائه نشد.

در همین رابطه عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسئول فیلترینگ است که شش عضو از ۱۳ عضو آن از دولت هستند اظهار کرد: تلاش ما این است که سرویس هایی که مورد نیاز مردم است که مشکل ویژه ای ندارند مثل گوگل پلی که تا شهریور ماه باز بود و استفاده می شد و با توجه به شرایط امنیتی کشور و بنا به نظر مراجع امنیتی، محدودیت هایی روی آن اعمال شد، باز شود.

وی ادامه داد:  این نظر تخصصی ماست و منتظریم تا این کارگروه در این مورد تصمیم بگیرد و به ما ابلاغ کند.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.