گلم را تقدیم می‌کنم به باشگاه بزرگ استقلال

هافبک سابق استقلال از انتخاب گلش به عنوان بهترین گل تاریخ لیگ قهرمانان صحبت کرد.

کد خبر : 97173
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 فروردین 1398 - 6:14

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، اندرانیک تیموریان از نامدارترین بازیکنان فوتبال ماست. از معدود فوتبالیست‌های ایرانی که توانسته در لیگ انگلستان هم بازی کند. اول شدن گل استثنایی او در میان زیباترین گل‌های به ثمر رسیده در لیگ آسیا، بهانه‌ای بود تا به سراغ بازیکن خاطره ساز فوتبال مان برویم و از او در مورد دوری نسبتا بلند مدتش از فوتبال جویا شویم. دوری بلند مدتی که تازه فهمیدیم خداحافظی رسمی نبوده است.

این روزها آندوی دور از فوتبال مشغول به چه کاری است؟
من تمرینات خودم را مرتب دنبال می‌کنم تا از نظر بدنی شرایط خودم را حفظ کنم. امید به خدا سال آینده‌اتفاقات خوبی رخ دهد و دوباره بعد جدایی از ماشین سازی بتوانم فوتبالم را ادامه دهم.

حتما خبر داری که گل تو به بوریرام بهترین گل لیگ قهرمانان آسیا شد.
بله خبر دارم. این گل اگر اشتباه نکنم در سال ۹۲ و ۹۳ بود که با تیم پرافتخار و پرستاره آن زمان استقلال به ثمر رساندم. تیمی که نماینده یک کشور بود و در یک چهارم لیگ قهرمانان توانستم این گل زیبا را به ثمر برسانم و به دور بعدی راه پیدا کنیم.

قبلا هم از این گل‌ها زده بودی؟
بله از این گل‌ها و از این فواصل قبلا هم زده بودم اما چون در لیگ قهرمانان آسیا بود حساسیت خودش را داشت و با آن گل به یک چهارم لیگ قهرمانان رفتیم. گل حساسی که برای من ماندگار شد.

به این گل تو هم که ۹۷ درصد کاربران AFC رای دادند.
در ابتدا جا دارد از تمام کسانی که در این نظرسنجی در لیگ قهرمانان شرکت کردند و به نظرم نخست خودشان را لایق دانستند و سپس به این گل رای دادند. این گل فکر کنم یکی از بهترین گل‌هایی بود که زده شد و در خاطرات فوتبالی باقی ماند. خدا را شکر می‌کنم که بهترین گل تاریخ جام باشگاه‌ها این گل شناخته شد و این عنوان و گل را تقدیم می‌کنم به باشگاه بزرگ استقلال که یک افتخار دیگر به کلکسیون این تیم اضافه شد.

قبول داری آن استقلال باید قهرمان می‌شد؟
دقیقا و پتانسیل رفتن به فینال آسیا را داشتیم. تیم خوبی که ۲۵ بازیکن آماده داشت که می‌توانستند شگفتی بیافرینند. به نظرم در بازی بعد اگر بی جهت گل نمی‌‌خوردیم از گردونه مسابقات حذف نمی‌‌شدیم.متاسفانه در بازی برگشت هم من و جواد نکونام نبودیم و با حذف استقلال تیم السد قهرمان شد.

گفتند آندو خداحافظی کرده‌اما بحث رفتن تو به تراکتورسازی بود؟
بعد جدایی از ماشین سازی قرار بود به تراکتورسازی بروم که یکسری اتفاقات افتاد که این موضوع محقق نشد.

گفتند این انتقال اگر صورت نگرفت به خاطر این بود که به نحوی زیرآب تو را زدند.
درخصوص این اتفاقات به موقع صحبت خواهم کرد و دراین‌باره حرف می‌زنم.

با این شرایط که تمرین می‌کنی پس قصد خداحافظی نداری؟
بله رسما قصد خداحافظی ندارم. یکسری کلاس C مربیگری را در ایران گذراندم و در کنار فوتبالم مدرک مربیگری هم گرفتم. خداحافظی رسمی نکردم و تا به‌امروز به این موضوع فکر نکرده‌ام. تلاش می‌کنم اگر خدا بخواهد و اتفاقات خوبی بیفتد سال بعد به فوتبال برگردم و دوباره بازی کنم.

آندو تیموریان یکی از پرافتخارترین بازیکنان ایران است و دو دوره جام هم حضور داشت. در این جام جهانی نبودی و کی‌روش هم از فوتبال ایران رفت.
این یک افتخار برای من بود که در تیم‌ملی کشورم بازی کردم و در دو جهانی و سه دوره جام ملت‌ها حضور داشتم. برای رسیدن به این نقطه خیلی تلاش کردم تا به بالاترین سطح در فوتبال حرفه‌ای کشورم برسم. بابت این اتفاق خیلی خوشحال هستم و جا دارد از تمام مربیان و افرادی که برای من زحمت کشیدند، تشکری داشته باشم. در مورد کی‌روش هم به هرحال هر مربی یک روز به ایران می‌آید و یک روز هم می‌رود. بزرگ‌ترین اتفاقی که به نظرم در مورد کی‌روش افتاد این بود که نتوانستیم از علم و دانش او استفاده کنیم. درست است کی‌روش نقاط مثبت و منفی داشت اما آمار نشان می‌دهد که کار او خوب بوده و برخلاف این‌که می‌گویند فوتبال دفاعی را راه‌انداخت اما این هم یک عقیده است و همه مربیان یک شیوه و نظر در کارشان ندارند. به نظرم کارهای نرم افزاری و سخت افزاری را کی‌روش در داخل فوتبال ایران به نحو احسن انجام داد.

تو آدم رکی هستی… به نظرت آندو این توان را داشت یک جام جهانی دیگر هم بازی کند
بله می‌توانستم و اگر دعوت می‌شدم با قدرت بازی می‌کردم

و اگر بازی می‌کردی پرافتخارترین فوتبالیست ایران می‌شدی اما گویا نگذاشتند.
این‌که نگذاشتند را شما می‌دانید اما این توان را داشتم در جام جهانی و جام ملت‌ها با قدرت بازی کنم و مجددا یکی از بهترین‌های جام جهانی و جام ملت‌ها شوم.

به نظرت بی حاشیه بودن تو باعث نشد که به این خواسته نرسی؟
بحث ساده بودن یا بی حاشیه بودن نیست اما همیشه حرف خودم را راحت زده‌ام و در بهترین و بدترین شرایط رک بودم.

در استقلال هم بعد از بازگشت شرایط را برای حضور تو فراهم نکردند.
به هرحال پنجره بسته شده بود و من به نفت تهران رفتم و آنجا با  علی دایی قهرمان جام حذفی شدم.

تو یکی از بازیکنانی بودی که دوست داشتی با لباس استقلال خداحفظی کنی اما نشد.
همه بازیکنانی که در استقلال بودند به دنبال این بودند که با لباس این تیم از فوتبال خداحافظی کنند و من هم یکی از آن‌ها هستم. این رویداد برای من هم رخ نداد مثل خیلی دیگر از بازیکنان استقلال که این شرایط برای‌شان فراهم نشد.

با توجه به این‌که هنوز قصد خداحافظی از فوتبال نداری به این‌که با لباس استقلال فوتبال را کنار بگذاری امیدوار هستی؟
چرا که نه! من از خانواده استقلال هستم و امیدوارم این اتفاق بیفتد و اگر هم نشد من هم می‌شوم یکی از خیلی از نفراتی که به این مهم نرسیدند.

درخصوص استقلال برای مان بگو… شرایط خوبی ندارد و در آسیا هم کارش سخت شده است و در دربی هم باخت.
به هرحال دربی یک مسابقه است اما به خاطر علاقه مندان در ایران حساسیت بالایی دارد و باخت این تیم باعث شد انتقادها به آن بیشتر شود.

به نظرت به عنوان بازیکنی که در تراکتورسازی هم حضور داشته این تیم می‌تواند قهرمان شود. استقلال هم که‌شانس قهرمانی را از دست داد؟
چه کسی گفته استقلال‌شانس قهرمانی را از دست داده است. چهار تیم مدعی هستند و تیم‌هایی داشتیم که با اختلاف زیاد در آخر فصل حتی توانستند قهرمان شوند و یا به نایب قهرمانی برسند.

در مورد ماجرای اختلاف در رختکن استقلال بعد دربی چه نظری داری؟
من در جریان این ماجرا نیستم و نمی‌‌توانم صحبت کنم. به هرحال در همه باشگاه‌ها دعوا و درگیری و حتی تنش وجود دارد و این اتفاق در تیم‌های بزرگ دنیا رخ می‌دهد چه به برسد به فوتبال ما که هنوز به نظرم آماتور است.

نظرت در رابطه با بیانیه‌هایی که این روزها منتشر میشوند چیست؟
نمی‌دانم بیانیه یعنی چه؟ بیانیه کجای داستان را درست می‌کند؟ من نمی‌فهمم؛ آیا بیانیه انتقاد، تنبیه، تذکر، تمجید و … است؟ با دادن بیانیه چه می‌شود؟ به خود تیم لطمه می‌خورد. موقعی که در یک خانواده هستید، باید در آن خانواده مسایل را حل کنید؛ با بیانیه و این صبحت‌ها که مشکل عمده هر تیمی حل نمی‌شود؛ خودمان، خودمان را بزنیم؟

در مورد جانشین کی‌روش چه نظری داری؟
بدون شک صددرصد باید یکی همسطح او را بیاوریم تا تیم‌ملی متضرر نشود. البته باید دید آقایان دنبال امر و نهی کردن هستند یا اتفاقات بهتر و این خیلی مهم است.

در فوتبال آندو چیزی هست که فکر کند حقش بوده و به آن نرسیده است؟
خدا را شکر در فوتبال افسوس نخوردم و به هدفی که خواستم رسیده‌ام.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.