گفتگو با سجاد انوشیروانی / رئیس فدراسیون فقط به دنبال مدال گرفتن کیانوش است

سجاد انوشیروانی گفت: علی مرادی به این دلیل از تصمیمات کیانوش رستمی حمایت می‌کند که او بتواند هرطور شده به مدال طلا برسد.

کد خبر : 48649
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1396 - 10:41

سجاد انوشیروانی

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، سجاد انوشیروانی،  درباره قهرمانی تیم ملی وزنه‌برداری در غیاب چند تیم‌ مطرح جهان در آمریکا گفت: «موفقیت بزرگی به دست آمد که باید آن را به تمامی اهالی خانواده وزنه‌برداری و علاقه‌مندان به این رشته تبریک گفت. بچه‌ها توانستند برای نخستین بار ایران را بر سکوی قهرمانی جهان قرار دهند و این مهم برای همیشه در تاریخ مسابقات قهرمانی جهان ماندگار شد.»

وی ادامه داد: «من هم موافقم که غیبت ۱۰ کشور در مسابقات وزنه‌برداری آناهایم آمریکا که در میان آنها تیم‌های صاحب قدرتی نظیر چین، روسیه، اوکراین، قزاقستان و بلاروس هم وجود داشت، کیفیت مسابقات را پایین آورده بود و چه بسا اگر وزنه‌برداران این کشورها در رقابت‌ها حضور داشتند همه بچه‌ها ما موفق به کسب مدال نمی‌شدند. با این حال باید درنظر بگیریم که چنین موفقیتی از لحاظ روحی شرایط وزنه‌برداران ایران را برای حضور پرقدرت‌تر در مسابقات بعدی بهتر می‌کند و بچه‌ها با خودباوری بیشتری روی تخته می‌روند.»

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری درباره اینکه بار دیگر حق بهداد سلیمی خورده شد و مدال طلا به تالاخادزه داده شد، اظهارکرد: «یکی از خصلت‌های بهداد سلیمی این است که او در حرکات دو ضرب کمی دیر آرنج‌های خود را صاف می‌کند و در المپیک ۲۰۱۶ ریو هم با گرفتن چنین بهانه‌ای، مانع رسیدن او به مدال طلا شدند. بعد از آنکه اعتراض‌های زیادی مبنی بر ندادن حق بهداد انجام شد؛ داوران با حساسیت بیشتری عملکرد او را بررسی می کنند. با وجود آنکه بهداد توانست سه چراغ سفید از داوران بگیرد ولی هیات ژوری اجازه نداد او به مدال طلا برسد که این حرکت کاملا سیاسی بود.»

وی تاکید کرد: «متاسفانه در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تیم مدیریتی انتخاب شد که عقاید و نظرات‌شان برخلاف ایران است و اگر بتوانند با یافتن بهانه‌های قانونی مانع موفقیت وزنه‌برداری ایران می‌شوند. متاسفانه تا زمانی که نتوانیم خودمان را با مدیران فدراسیون جهانی همسو کنیم احتمال آنکه شاهد حق‌خوری‌های این‌چنینی باشیم، وجود دارد. قانون چندان محکمی هم وجود ندارد که ایران بتواند براساس آن حق خود را بگیرد. در آناهایم آمریکا برای بهداد سلیمی مو را از ماست کشیدند و او را از رسیدن به حقش منع کردند.»

انوشیروانی درباره ناکامی کیانوش رستمی در رقابت‌های جهانی و اوت کردن وزنه‌ها در حرکات دو ضرب تاکید کرد: کیانوش یک قهرمان بزرگ است که قابلیت رسیدن به مدال طلا را در هر رقابتی دارد ولی عده‌ای او را به راه کج سوق دادند و متاسفانه رئیس فدراسیون هم به او اجازه داد تا با انجام تمرینات انفرادی از گرفتن هرگونه مشاوره محروم شود. رستمی می‌توانست در مسابقات جهانی یک وزن پایین تر به روی تخته برود تا نماینده گمنام شیلی قهرمان نشود.»

وی افزود: «متاسفانه خیلی از کسانی که باعث شدند کیانوش رستمی به صورت انفرادی به تمرین بپردازد، امروز از ناکامی او آنچنان ناراحت نیستند. من به عنوان کسی که زمانی مربی تیم ملی بودم و نتوانستم مانع تمرینات انفرادی کیانوش شوم چون رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به او اجازه انفرادی تمرین کردن را داده بود، از شکست او در آمریکا ناراحتم و امیدوارم که در تصمیماتش تجدیدنظر کند و از مشاوران خوبی برای حضور در میادین مختلف استفاده کند.»

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری نصریح کرد: «متاسفانه علی مرادی که در سمت رئیس فدراسیون وزنه‌برداری باید کاری کند تا وزنه‌برداری ایران رشد کند، به این دلیل از تصمیمات کیانوش رستمی حمایت می‌کند که او بتواند هرطور شده به مدال طلا برسد. در صورتی که عواقب مشاوره نگرفتن و تصمیمات انفرادی کیانوش می‌تواند باز هم او را از مدال دور کند. مرادی فقط به دنبال منافع خود است و آنچه برایش اهمیت دارد این است که با طلای کیانوش رستمی و دیگر وزنه‌برداران برای خود اعتبار کسب کند. برای همین هم از تصمیمات رستمی حمایت و او را تشویق می‌کند. حضور افراد معلوم‌الحال در کنار مرادی و فدراسیون وزنه‌برداری بلایی است که در آینده به وزنه‌برداری لطمه می‌زند.»

وی درباره رکوردشکنی سهراب مرادی نیز بیان کرد: «مرادی از نوابغ وزنه‌برداری جهان است. او فیزیک مناسبی دارد و به معنای واقعی حرفه‌ای تمرین می‌کند. اصلا به دنبال حاشیه نیست و سرگرم تمریناتی است که او را به قهرمانی در جهان آن هم با رکوردشکنی رسانده است. اگر برایش ارزش قائل شوند مدال‌های طلای بیشتری را برای ایران به ارمغان خواهد آورد.»

مرادی درباره نقش محسن بیرانوند در قهرمانی تیم ملی وزنه‌برداری در آناهایم آمریکا گفت: «خیلی خوشحالم که به مربیان جوان میدان داده می شود. بیرانوند خوب کار کرده و می‌تواند باز هم در تیم ملی اثرگذار باشد. البته من از نزدیک در کنار تیم نبودم و بهتر است ملی‌پوشان نظرشان را درباره بیرانوند مطرح کنند تا عملکرد او بهتر آنالیز شود.»

 

 

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.