گفتگوی مستقیمی بین ایران وآمریکا نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بین ایران و آمریکا مدت‌ها گفتگویی نبوده است و بعد از خروج آمریکا از برجام نیز برخی ملاقات‌ها بود اما بعد از آن تماس و ملاقاتی انجام نشده است.

کد خبر : 133811
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1400 - 11:26

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از مهر، نشست خبری سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در پاسخ به سوالی در خصوص خبری مبنی بر پیشنهاد محرمانه آمریکا برای مذاکره دوجانبه با ایران، گفت: بین ایران و آمریکا مدت‌ها گفتگویی نبوده است و بعد از خروج آمریکا از برجام نیز برخی ملاقات‌ها بود اما بعد از آن تماس و ملاقاتی انجام نشده است.

خطیب‌زاده گفت: آمریکا به عنوان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و طرفی که از برجام خارج شده است، تمام تلاش خود را کرد که برجام را از بین ببرد و تحریم‌های بین‌المللی را بر ضد ایران اعمال کند. تا زمانی که این واقعیت‌ها تغییری پیدا کند در هیچ شکل و فرمتی تماسی بین ایران آمریکا انجام نخواهد شد.

وی افزود: ما به اندازه کافی از آمریکایی‌ها حرف شنیده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به پرواز چند ساعته جنگنده‌های چند کشور منطقه به همراه رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: ما به دقت این مساله را رصد می‌کردیم. این پروازها یک نمایش بی رنگ و بو بود و بیش از این ارزش پرداختن ندارد.

خطیب‌زاده همچنین پیرامون گفتگوهای ایران و عربستان سعودی، اظهار داشت: گفتگوها جدی و شفاف است، اما اینکه ما به کجا برسیم مشروط به طرف مقابل است که از اظهارات رسانه‌ای عبور کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اختصاص بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری اسرائیل علیه ایران، تصریح کرد: ما تهدید رژیم اشغالگر قدس برای ثبات امنیت منطقه را نادیده نگرفتیم، اساساً ذات این رژیم بحران آفرینی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رژیم صهیونیستی به خوبی از توانمندی ایران آگاه است و توانمندی محدود خود را هم می‌داند. آنها می‌دانند که ایران درباره امنیت خود مصالحه نمی‌کند و شوخی ندارد.


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.