گرمای شدید استرالیا را فرا گرفته است

منابع خبری گزارش دادند: استرالیا که درسال جاری با پدیده گرمایش شدید روبه رو بوده و در آستانه روز کریسمس که تصور عمومی از آن در کشورهای نیمکره شمالی با سرما و برف همراه بوده ، به علت موج شدید گرما تا ۴۷ درجه سانتیگراد به عرق ریزان افتاده است.

کد خبر : 91644
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 دی 1397 - 8:03

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، دولت استرالیا امسال مهمترین اولویت اقتصادی خود را مقابله با آثار و تبعات گسترده گرما و خشکسالی بی سابقه اختصاص داده، اما تداوم روند افزایش دما در این کشور ، علاوه بر دولت ، مردم استرالیا را نیز با چالش های متعددی مواجه کرده است.
شبکه خبری ۹ استرالیا به نقل از سازمان هواشناسی این کشور گزارش داد که شمال استرالیا با ۳۰ درجه و جنوب این کشور تا دمای حدو ۴۷ درجه درهفته جاری روبه رو بوده اند و تداوم این وضعیت در سال جاری سبب خسارات زیادی به صنعت کشاورزی این کشور وارد کرده است.
طبق گزارش گاردین استرالیا، اکثر مناطق این کشور نیز با تغییر و افزایش میانگین گرمایش تا ۱۲ درجه سانتیگراد نسبت به اوج گرما در ماه گذشته در آستانه تعطیلات سال نو روبه رو خواهند بود که این حرارت در تاریخ این کشور بی سابقه بوده است.
براین اساس ایالت های نیو ساوت ولز(به مرکزیت سیدنی)، ویکتوریا (به مرکزیت ملبورن)، تاسمانی (به مرکزیت هوبارت)، استرالیای جنوبی (به مرکزیت آدلاید) و قلمرو پایتخت استرالیا (به مرکزیت کانبرا) ایالت هایی هستند که با روند گرمای شدید دست و پنجه نرم می کنند.
طبق این گزارش سازمان مسئول در استرالیا همچنین در مورد احتمال بروز آتش در بوته زارهای این کشور به علت گرمای زیاد نیز هشدار داده است.
استرالیا در نیمکره جنوبی زمین واقع شده است و مردم این کشور اکنون در فصل تابستان قرار دارند.
قرار گرفتن استرالیا در نیمکره جنوبی زمین سبب تفاوت فصل ها در این کشور با کشورهای واقع در نیمکره شمالی زمین شده است.
در استرالیا فصل بهار شامل ماههای سپتامبر، اکتبر و نوامبر، تابستان شامل دسامبر، ژانویه و فوریه ، پاییز در ماههای مارس، آوریل و مه و فصل زمستان شامل ماههای ژوئن، جولای و آگوست است.
پیشتر مسئولان استرالیا اعلام کردند که بخشی از این کشور از جمله نیوساوت ولز به دلیل کاهش بارندگی ها در سال جاری با شدیدترین خشکسالی در یک قرن اخیر روبه رو شده است.
ماه آگوست سال جاری میلادی ( مرداد۹۷) نیز خشک ترین ماه در یک قرن اخیر دراین کشور معرفی شد.
نیوساوت ولز استرالیا در سال گذشته شاهد آتش سوزی گسترده‌ای در مناطق روستایی بود که دستکم ۲ هزار آتش نشان در عملیات اطفای حریق شرکت داشتند. علت اصلی این حادثه نیز گرمای بالای ۴۵ درجه و وزش باد در این مناطق اعلام شده بود.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.