گرد و غبار در اهواز ۴۶ برابر حدمجاز/ تعطیلی مدارس ۹ شهر خوزستان

میزان گرد و غبار در اهواز مرکز استان خوزستان در ساعت ۱۳ روز دوشنبه به ۴۶ برابر حد مجاز رسید و افق دید را در این شهرستان به ۱۰۰ متر کاهش داد.

کد خبر : 52280
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1396 - 12:17

 

 

به گزارش پایگاه خبری ججین ، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان غلظت ریزگردها در اهواز در ساعت ۱۳ امروز را ۶ هزار و ۹۱۵ میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان روز گذشته در گفت وگو با ایرنا ضمن پیش بینی پدیده گرد و غبار، منشاء آن را فعال شدن کانون های گرد و خاک در شرق اهواز عنوان کرده بود.
میزان مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.
آخرین گرد و غبار خوزستان ۲۴ آذر ماه در ماهشهر با ۷.۵ برابر حد مجاز بود.
** کاهش دید در اهواز به ۱۰۰ متر 
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و غبار که از ظهر دوشنبه برخی نقاط خوزستان به ویژه اهواز را فرا گرفته شعاع دید را در اهواز به ۱۰۰ متر کاهش داده است.
کوروش بهادری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فعالیت منشاء کانون های گرد و غبار داخلی در شرق اهواز از ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه آغاز شد و تا ساعت ۱۲ به اهواز رسید.
وی گفت: شعاع دید در ماهشهر نیز اکنون یک هزار متر است و تا بعد از ظهر ادامه دارد.
وی افزود: از امشب انتظار بارش رگباری و پراکنده تا روز سه شنبه در شمال و شرق خوزستان وجود دارد و با احتمال ضعیف فردا در اهواز بارندگی ۲ تا سه میلیمتری پیش بینی می شود. بهادری ادامه داد: امشب در ارتفاعات تاراز و آسماری در شمال شرق خوزستان بارش برف پیش بینی می شود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان، کاهش هفت تا هشت درجه ای دما را از روز سه شنبه در استان پیش بینی کرد.
وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بهبهان با ۳۰ و ایذه با هفت درجه به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده و تغییرات دمای اهواز بین ۲۸ و ۱۱ درجه سانتیگراد در نوسان است.

** تعطیلی مدارس نوبت ظهر ۹ شهر در روز دوشنبه 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: مدارس و دانشگاه های نوبت ظهر روز دوشنبه در شهرستان های اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، شادگان، رامشیر، هفتکل، دشت آزدگان و ماهشهر به دلیل گرد و غبار تعطیل است.
کیامرث حاجی زاده در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به وقوع گرد و غبار از کانون های داخلی، مدارس نوبت ظهر در تمام مقاطع تحصیلی و دانشگاه ها در این شهرها تعطیل اعلام شده است.
وی بیان کرد: علاوه بر این، ساعت ۱۳ زمان پایان کار ادارات در این روز در شهرهای یاد شده است.

 

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.