گرانی در دولت قبل بی‌غیرتی بود اما الان امتحان الهی است

جمهوری اسلامی : همین قصه پرغصه تورم و گرانی را در دو مقطع مطالعه کنیم. در دولتِ سابق، نشانه غرب باوری و بی‌مدیریتی و حتی بی‌غیرتی بود اما امروز همه این‌ها می‌شود امتحانِ الهی.

کد خبر : 139777
تاریخ انتشار : شنبه 4 تیر 1401 - 11:30

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، امام علی(ع) می‌فرماید “اُنظُر الی ما قالَ و لا تَنظُر الی مَن قالَ”( ببین چه گفته شده، نه اینکه چه کسی حرفی را زده)

آنچه منتقدانه باید بر آن خروشید این است که برخی تریبون‌داران و قلم به دستانِ سوپرانقلابی، در مواجهه با رویدادها و عملکردها بیش و پیش از آن که به کار و کارنامه نظر داشته باشند و “ماقال” را در نظر گیرند، با توجه به “من قال” و نسبتی که با فرد دارند، مواجهه خود را سامان می‌دهند. اگر آن کس از خودشان باشد، حرامش هم حلال، قصورش هم درست، تقصیرش هم قابل اغماض و حتی خیانتش هم عین عنایت خوانده می‌شود اما اگر “من قال” را از خود ندانیم و در جریان دیگر باشد، حلالش را و حتی واجبش را هم حرام می‌خوانیم.

همین قصه پرغصه تورم و گرانی را در دو مقطع مطالعه کنیم. در دولتِ سابق، نشانه غرب باوری و بی‌مدیریتی و حتی بی‌غیرتی بود اما امروز همه این‌ها می‌شود امتحانِ الهی. به این خوانش، انتقاد را هم مخالفت با خواست خدا می‌خوانند. به علاوه رفتارها و محاسبات غیرقانونی و غیرعادلانه، همچون حقوق بازنشستگان می‌شود را هم “عادلانه‌سازی دستمزدها” می‌شمارند.


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.