کودک‌آزاری و همسرآزاری با سوراخ کردن کتف / مراجعه ۵۰‌هزار نفر به‌دلیل نزاع به پزشکی قانونی

سازمان پزشکی قانونی استان تهران توصیه‌هایی برای مراجعه ناشی از نزاع ارائه داد مبنی براینکه ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد

کد خبر : 43685
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1396 - 7:42

 

 پایگاه خبری “ججین”

 

 

کودک‌آزاری و همسرآزاری با سوراخ کردن کتف

 

 

مرد افغانی ۱۰ سال است که شیشه مصرف می‌کند، بارها زن و فرزندانش را با میخ طویله مورد آزار و اذیت قرار داده است.به گزارش فارس، مرد افغانی ۱۰ سال است که شیشه مصرف می‌کند، بارها زن و فرزندانش را با میخ طویله مورد آزار و اذیت قرار داده است. راهی محله نعمت آباد از محلات منطقه ۱۹ تهران می‌شویم، محله‌ای که در روزهای جمعه مرکز خرید و فروش خودروها است.از کوچه پس کوچه‌ها که رد می‌شویم به خانه‌ای قدیمی می‌رسیم،خانه‌ای که وارد شدن در آن همراه با ترس است چرا که هر لحظه ممکن است سقف خانه بریزد. درون خانه، خانواده‌ ۵ نفری از کشور افغانستان زندگی می‌کنند، مادر خانواده به همراه ۴ فرزند پسرش، فیروز ۱۷ ساله، وکیل ۱۳ ساله،عنایت ۱۰‌ساله و محمد ۷‌ساله در این خانه زندگی می‌کنند. با مادر خانواده هم‌ صحبت می‌شویم از او می‌خواهیم راجع به زندگیش بگوید.. وی بیان می‌کند: حدود ۶ سال پیش به همراه همسر و فرزندانم به صورت غیر قانونی به ایران آمدیم. و از همان زمان برای تامین معاش، فرزندانم دستفروشی و فال‌فروشی می‌کردند. همسرم از سال‌ها پیش معتاد بود و شیشه مصرف می‌کرد و بارها من و فرزندانم را با میخ طویله و اجناس فلزی مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. این در حالی بود که کتف‌های من و فرزندانم آثار میخ طویله دارد و چون غیر قانونی در ایران زندگی می‌کنیم، هیچوقت شکایت قانونی نکردیم چون رد مرز می‌شدیم. پس از سال‌ها ضرب و شتم از سوی همسرم، در نهایت از وی جدا شدم و مدتی از وی بی‌اطلاع بودم. پس از جدایی از همسرم، خرج زندگی بر دوش فرزندانم افتاد و آنها تلاش می‌کردند با افزایش ساعت کاریشان هزینه‌های زندگی را تامین کنند.مریم عابدینی مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهر آفرین با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مادر خانواده، بیان کرد: با پیگیری موسسه توانستیم اسم دو نفر از بچه‌ها (عنایت و محمد) را برای درس خواندن در مدرسه ثبت‌نام کنیم. وی تصریح کرد: پس از این مرحله، اقدامات مددکاری برای بازگشت آرامش به خانواده انجام گرفت و علاوه بر حمایت‌های مالی،حمایت‌های معنوی، روانشناسی و آموزشی خانواده آغاز شد. عابدینی بیان کرد: پس از این اقدامات، متاسفانه خبری نگران‌کننده به خانواده رسید مبنی بر بازگشت پدر معتاد..مددکار اجتماعی ادامه داد: پس از بازگشت پدر خانواده، ضرب و شتم بچه‌ها از سر گرفته شد طوری که به گفته مادر خانواده، در بسیاری از مواقع وی اقدام به بردن بچه‌ها برای تکدی‌گری کرده و حتی آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و آنها را با سر و صورت خونی روانه خانه می‌کند… این در حالی است که با توجه به شرایط خانواده که اتباع خارجی هستند و غیرقانونی در ایران زندگی می‌کنند اقدام قانونی برای رهایی فرزندان به همراه مادرشان وجود ندارد و هر لحظه خطرات جانی این خانواده را تهدید می‌کند. حال این پرسش پیش می‌آید که از نگاه انسانی تکلیف این کودکان آواره چیست؟ این در حالی است که بسیاری از کودکان کار وضعیت مشابه دارند.

 

 

سرهنگ صفایی :۸ عضو شرکت هرمی به دام پلیس افتادند

 

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری هشت نفر از فعالان یک شرکت هرمی در شهرستان فردیس خبر داد. سرهنگ جواد صفایی رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: خبری مبنی بر اینکه تعدادی جوان در فردیس رفت و آمد مشکوک داشته و در شرکت‌های هرمی فعالیت دارند به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس واصل که رسیدگی به موضوع باتوجه به تاثیر منفی فعالیت این گونه شرکت‌ها در نظام اقتصادی کشور، به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان شعبه مبارزه با جرایم اقتصادی قرار گرفت. وی افزود: در ابتدا در تعامل و ارتباط مستقیم با اداره اطلاعات صحت و سقم خبر بررسی و در نهایت پس از تکمیل تحقیقات و تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی مشخص شد تعدادی جوان با اجاره یک منزل در قالب اعضای یک باند شرکت هرمی در حال فعالیت هستند.این مقام انتظامی بیان کرد: با تکمیل تحقیقات و تایید صحت خبر مراتب به نظر مقام مسئول در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس رسیده و دستورات لازم قضائی از جمله دستگیری متهمان با اذن ورود به منزل و مخفیگاه و بازرسی منزل به منظور جمع آوری مدارک و مستندات مربوط به شرکت‌های هرمی اخذ شد. سرهنگ صفایی با اشاره به دستگیری فعالان شرکت هرمی ادامه داد: تیم عملیاتی اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس ضمن رعایت تمام قوانین و مقررات و حفظ حقوق همسایگان وارد عمل شده و تعداد ۸ نفر از اعضای باند را شناسایی و دستگیر کردند.وی اضافه کرد: در بازرسی از منزل متهمان تعدادی جزوات آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی، یک دستگاه رایانه، یک دستگاه لپ تاپ کشف و به همراه پرونده به پلیس آگاهی منتقل شد. سرهنگ صفایی در پایان گفت: پس از تکمیل تحقیقات، پرونده در معیت متهمان تحویل دادسرا شد که برای تمام متهمان قرار مناسب صادر شد.

 

در ۶‌ماهه نخست امسال رخ داد / مراجعه ۵۰‌هزار نفر به‌دلیل نزاع به پزشکی قانونی

 

 

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد:۵۰‌هزار و ۱۱۰ نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان در ۶‌ماهه نخست امسال مراجعه کردند. این تعداد نزاع در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ که تعداد مراجعان به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی ۵۵‌هزار و۲۴۴ نفر اعلام شده بود، ۹درصد کاهش یافته است. بنابر این گزارش، از کل مراجعان به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع در ۶‌ماهه اول امسال،حدود ۳۲‌هزار و ۱۷نفر مرد و ۱۸‌هزار و ۹۳ نفر زن بوده‌اند. سازمان پزشکی قانونی استان تهران توصیه‌هایی برای مراجعه ناشی از نزاع ارائه داد مبنی براینکه ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است. لذا معاینه دقیق‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است. همچنین دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود. بر اساس این گزارش سازمان پزشکی قانونی استان تهران، برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضائی و یا کلانتری الزامی است. در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم. این امر برای حفظ حقوق مراجعان و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات است، لذا صبر و شکیبایی بیشتر مراجعان را می‌طلبد. بر اساس این گزارش، در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کنند. سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان‌کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود. همچنین صدمات ایجاد شده در نزاع (شامل آثار ضرب و جرح) یا مشمول دیه است یا ارش. در دیه که مقدار مالِ معینی است و در شرع مقدس به سبب جنایات غیرعمدی بر نَفس، عضو یا منفعت یا جنایات عمدی در مواردی که به هر جهت قصاص ندارد، مقرر شده‌ است. اَرش نیز دیه غیر مقدر است و میزان آن در شرع تعیین نشده است و دادگاه با لحاظ نوع و کیفیت جنایت و تآثیر آن بر سلامت مجنی علیه و میزان خسارت وارده با در نظر گرفتن دیه مقدر و با جلب نظر کارشناس میزان آن را تعیین می‌کند.

 

 

 

 

 

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.