کمک اطلاعاتی تل‌آویو و نجات نظامیان آمریکایی از مرگ در افغانستان

رسانه های صهیونیستی ادعا کردند، اطلاعاتی که سرویس اطلاعات این رژیم در اختیار واشنگتن قرار داد، جان نظامیان آمریکایی در افغانستان را نجات داد.

کد خبر : 258456
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 7:11

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، کاروانی از نظامیان آمریکایی به منظور بازگشت به کشورشان در مسیر حرکت به سمت فرودگاه کابل توسط نیروهای طالبان تحت تعقیب قرار گرفتند.

طبق اعلام این شبکه، افسران اطلاعاتی اسرائیل متوجه شدند که یک خودروی بمب گذاری شده حامل یک تروریست  داعشی از قبل به سمت این کاروان در حال حرکت است و بلافاصله فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) را در جریان این خودرو و هدف آن گذاشتند و کاروان نظامی آمریکا مسیر خود را تغییر داد و به این ترتیب از این حادثه تروریستی جان سالم به در برد.

این در حالی است که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرد، اما گروهی دیگر از نظامیان آمریکایی در منطقه دیگری از کابل مورد حمله داعش قرار گرفتند و قبل از اینکه برای بازگشت به کشور خود سوار هواپیما شوند، در اثر انفجار یک بمب ۱۳ تن از آنها کشته شد.

قابل ذکر است که طالبان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱ همزمان با خروج نیروهای ایالات متحده و ناتو از افغانستان قدرت را در این کشور به دست گرفت.


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.