کشف ۵ هزار تن مواد غذایی احتکار شده در آذربایجان‌شرقی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در روزهای گذشته با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی چندین انبار در این استان حاوی ۵ هزار تن مواد غذایی از جمله روغن خوراکی، برنج و حبوبات کشف شد.

کد خبر : 83095
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 مرداد 1397 - 12:07

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از  روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، اسماعیل عطاپور در جلسه این هفته مبارزه با احتکار و اختفاء استان اظهار داشت: برخی از این اقلام از اسفند سال ۹۶ در این محل‌ها نگهداری می‌شد و تاکنون اقدامی نسبت به توزیع آن صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: متاسفانه مقداری از کالاهای کشف شده با ارز ۴۲ هزار ریالی وارد کشور شده و ضوابط قیمت‌گذاری در خصوص آنها رعایت نشده بود.

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به تشدید نظارت‌ها از واحدهای نگهداری کالا بویژه ۲۵ قلم کالای اساسی اظهار داشت: پرونده تخلف این واحدها در کمترین زمان ممکن جهت ادامه روند پرونده، به تعزیزات حکومتی ارجاع می‌شود.

عطاپور درباره دیگر از شهروندان خواست موضوع گران‌فروشی، عدم عرضه کالا و احتکار در واحدهای صنفی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان همچنین با اشاره به نوسانات قیمت گوشت گرم مرغ نیز گفت: واحدهای صنفی عرضه کننده و مرغداری‌ها موظف به رعایت سقف قیمت میانگین کشوری هستند و در غیر این صورت برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی افزود: این قیمت به‌صورت روزانه توسط اداره کل پشتیبانی امور دام استان و از طریق سامانه مربوطه استخراج و به مراجع ذیربط از جمله تشکل‌ها و واحدهای کشتارگاهی اطلاع رسانی می‌شود.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.