کشف ۱۸ نوع عنکبوت پلیکانی

حشره‌شناسان موفق به کشف ۱۸ نوع جدید از عنکبوت‌های پلیکانی شدند.

کد خبر : 57536
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1396 - 11:02

عنکبوت

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ،  عنکبوت‌ پلیکانی برخلاف نامشان عنکبوت‌های غول‌پیکر ماهی‌خوار نیستند. در واقع این عنکبوت‌های خجالتی به اندازه یک دانه برنج هستند و تنها برای دیگر عنکبوت‌ها تهدیدی محسوب می‌شوند.

کشف گونه جدیدی از این عنکبوت‌های کوچک ماداگاسکاری بسیار دشوار است اما هانا وود، عنکبوت‌شناس، این کار را ۱۸ بار انجام داده است.

وود که عنکبوت‌شناس موزه تاریخ طبیعت ملی در واشنگتن است، با آنالیز ژنوم و آناتومی عنکبوت‌های پلیکانی زنده و نمونه‌های موجود در موزه موفق شد گونه‌های جدید را کشف کند.

درست مانند سایر عنکبوت‌های پلیکانی، گونه‌های جدید دارای گردن بلند و کشیده و انبرهای منقار مانند است. این عنکبوت‌ها طوری از انبرهای بلند خود برای ضربه زدن استفاده می‌کنند که به عنکبوت‌های قاتل معروف شده‌اند.

وقتی که طعمه بیچاره بین انبرهای این عنکبوت گیر می‌افتد، راه دیگری جز تسلیم شدن ندارد. در واقع طعمه از انبرهای عنکبوت پلیکانی آویزان می‌ماند تا زهر عنکبوت کار خودش را بکند.

وود با استفاده از یک میکروسکوپ توانست آناتومی این موجودات کوچک را بررسی کند و ویژگی‌های متمایز هر گونه را پیدا کند. وی در این باره می‌گوید: «عنکبوت‌شناسان معمولا به دستگاه تناسلی عنکبوت نگاه می‌کنند چرا که معمولا عنکبوت نر و ماده هر گونه اندام مشابهی را برای جفت‌گیری تکامل داده‌اند. بنابراین اگر قفل به کلید نخورد، به احتمال زیاد از گونه‌های متفاوتی هستند».

به لطف وود، ۱۸ گونه جدید از عنکبوت‌های پلیکانی کشف شده است که برخی از آن‌ها پیش از این به صورت اشتباه طبقه‌بندی شده بودند. همه گونه‌های تازه کشف‌شده نامگذازی شدند؛ یکی از آن‌ها به افتخار ملکه باستانی ماداگاسکاری «Eriauchenius rafohy» و دیگری به افتخار عنکبوت‌شناس برجسته «E. wunderlichi» نامیده شده است.

وود عقیده دارد که عنکبوت‌های پلیکانی بیشتری وجود دارد که تاکنون کشف نشده‌اند.

مترجم: هانا حیدری

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.