کشف یک شهر باستانی در دل جنگلهای گواتمالا

دانشمندان با استفاده از یک فناوری نقشه برداری لیزری هوایی موفق به شناسایی سازه های یک شهر باستانی پنهان در دل جنگل های گواتمالا شده اند.

کد خبر : 60940
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1396 - 9:43

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، به نقل از گاردین، شهر یادشده در منطقه ای به نام پتن واقع است و اطلاعات تازه به کشف ده ها هزار خانه، مرکز کاری و هرم های متعلق به قوم باستانی مایا در عمق جنگل های گواتمالا انجامیده است.

بررسی های جدید نشان می دهد تعداد افرادی که در این شهر باستانی زندگی می کرده اند میلیون ها نفر بیش از رقمی بوده که قبلا تصور می شده است.

سیستم نقشه برداری لیزری پیشرفته ای که به منظور نقشه خوانی و هدایت خودروهای خودران طراحی شده، حالا به شناسایی زمین های کشاورزی وسیع و کانال های آبیاری منجر شده است. در حال حاضر دانشمندان آمریکایی، اروپایی و گواتمالایی در حال بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده هستند.

قوم مایا

تحقیقات جدید ثابت می کند نزدیک به ۱۰ میلیون نفر در این شهر باستانی قوم مایا ساکن بوده اند و لذا این شهر حتما از یک نظام پیشرفته تولید و توزیع غذا و سیستم اداری منحصر به فردی در هزاران سال قبل بهره مند بوده است. این سیستم نقشه برداری شناسایی نرده های دفاعی، خندق ها و رمپ هایی را ممکن کرده که تا به حال ناشناخته باقی مانده بودند.

محدوده مورد بررسی قرار گرفته ۲۱۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و بر اساس بررسی ها قوم مایا از هزار سال قبل از میلاد تا سال ۹۰۰ میلادی در این بخش از جهان زیسته اند. سیستم نقشه برداری جدید در مجموع منجر به شناسایی ۶۰ هزار ساختار و سازه ساخته شده توسط این قوم شده است.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.