کشف گونه بسیار نادری از گیاهان دریایی در انگلستان+ تصاویر

یک مسافر که برای گردش به یکی از ساحل‌های کشور انگلستان رفته بود از دیدن گیاهانی با ظاهر بسیار عجیب که به باقیمانده‌های یک کشتی شکسته چسبیده بودند، بسیار شگفت زده شد.

کد خبر : 28538
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1396 - 7:05

 

 

به گزارش پایگاه خبری ججین ، خانم لارا کلارک برای گردش به کنار یکی از ساحل‌ها رفته بود که با توده انبوه و عجیب هزاران گیاه که به دکل یک کشتی خزیده بودند، مواجه شد.

 

 

کشف گونه بسیار نادری از گیاهان دریایی درانگلستان+ تصاویر
او که این گونه گیاهی را تا آن زمان مشاهده نکرده بود، ابتدا گمان کرد که با گیاهانی فرازمینی مواجه شده است، اما گیاه شناسان با دیدن عکس‌هایی که او گرفته است این گونه گیاهی را شناسایی کردند که برانکل غازی یا (goose barnacles) نام دارد.

کشف گونه بسیار نادری از گیاهان دریایی درانگلستان+ تصاویر
این گونه گیاهی خود را به سطح‌های سخت سنگ‌ها و سایر جسم‌های سخت در دریا‌ها متصل می‌کند و معمولاً در منطقه‌های دورافتاده و جزیره‌ها یافت می‌شود.

ساقه این گیاهان خوراکی است و جزو غذا‌های بسیار گران قیمت و اشرافی در کشور‌های اسپانیا و پرتغال محسوب می‌شود که طرفداران فراوان دارد.

کشف گونه بسیار نادری از گیاهان دریایی درانگلستان+ تصاویر
این گیاه برای تغذیه به مواد خوراکی موجود در آب دریا که همراه با پدیده کشند (جزر و مد آب) به ساحل آورده می‌شوند وابسته است به همین دلیل پوشش گیاهی آن درساحل دیده می‌شود، همچنین برخی از گونه‌های آن دارای یک یک پوسته سخت سفید رنگ است که به منقار غاز شباهت دارد و دلیل نام گذاری این گیاه نیز به همین دلیل است.

کشف گونه بسیار نادری از گیاهان دریایی درانگلستان+ تصاویر
پژوهش‌ها نشان می‌دهند پیدا شدن این پوشش گیاهی نشان دهنده آلودگی آب‌ها و یافت کم مواد غذایی در دریا‌ها است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.