کشف مواد مخدر توسط پلیس حتی در پیچیده‌ترین نوع بسته بندی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف و توقیف تریلی حامل ۵۰۰ کیلوگرم موادمخدر خبر داد و گفت: این موضوع نشان از اشراف کامل پلیس در مقابله با جرم دارد.

کد خبر : 1024952
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 7:02

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، دنیا، ایران را به مقابله و مبارزه با مواد مخدر می‌شناسد و کشور ما حدود ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ۹۲ درصد کشفیات مواد مخدر دنیا به ویژه تریاک در ایران انجام می‌شود و جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه همه جانبه با مواد مخدر اعم از مقابله، درمان، کاهش آسیب، پیشگیری و توانمندسازی فعالیت گسترده‌ای دارد.

قاچاق مواد مخدر از مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده نظام اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و جوامع بشری است. قاچاق مواد مخدر امنیت و آسایش روح و جسم انسان‌ها را نشانه می‌گیرد و موجب خلق بازارهای مالی غیر شفاف، مفاسد اقتصادی و مالی، ایجاد رقابت ناسالم می‌شود و همچنین از مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده نظام اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و جوامع بشری است.

 کشف مواد مخدر توسط پلیس حتی در پیچیده‌ترین نوع بسته بندی

یکی از معضلات بزرگ اجتماعی که به عنوان عاملی خطرناک بر سلامت فرد و جامعه سایه افکنده است، معضل اعتیاد است. معضلی که خانواده‌های زیادی را مستقیم و غیر مستقیم درگیر کرده و آسیب‌های زیادی را هم به دنبال داشته است. قاچاقچیان همیشه تلاش کرده با ترفندهای ویژه مواد مخدر را به کشور وارد کنند البته این موضوع اکثر مواقع با کشف به موقع پلیس به سرانجام نرسیده است و نمونه این موضوع همین کشفیات اخیر پلیس در تهران از یک تریلی بود.

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه بازدید از مواد مخدر کشف شده گفت: با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر در بحث تشدید مبارزه با قاچاق مواد مخدر در ۲ ماه اخیر، نیروهای پلیس باندی را مورد ضربه قرار دادند که حاصل آن کشف ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین و توقیف یک دستگاه تریلی و دستگیری ۳ نفر از اعضای آن بود.

 کشف مواد مخدر توسط پلیس حتی در پیچیده‌ترین نوع بسته بندی

وی افزود: قاچاقیان مواد را به نوعی ماهرانه بسته بندی و جاسازی می‌کنند تا سگ‌های موادیاب را گمراه کنند و از ایست بازرسی‌ها عبور کنند. قاچاقچیان مواد از مرزهای شرقی کشور وارد و بنا بوده در تهران و دیگر شهرستان‌ها این مواد را توزیع کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: شناسایی و دستگیری اینها نشان از اشراف کامل پلیس بر جرم و مجرمین است قابل افتخار است که آنقدر پلیس اشراف بر جرم دارد که این‌چنین محموله‌های پیچیده‌ای را کشف می‌کند.

 کشف مواد مخدر توسط پلیس حتی در پیچیده‌ترین نوع بسته بندی

وی گفت: با شناسایی و دستگیری این باند و کشف محموله ۵۰۰ کیلو گرمی ضربه‌ای مهلک به این باند زده شده است و تأثیر بسیار زیادی در وضعیت موجود مواد در سطح جامعه دارد. همچنین ارزش ریالی محموله بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این محموله ۵۰۰ کیلو هروئین اگر توقیف نمی‌شد تبدیل به بسته‌های نیم گرمی یک گرمی می‌شد که باید از کف خیابان این بسته‌ها را جمع می‌کردیم.

 کشف مواد مخدر توسط پلیس حتی در پیچیده‌ترین نوع بسته بندی

سردار محمدیان بیان داشت: در این راستا با با تلاش‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر محموله‌های دیگری هم نیز کشف و توقیف شده است.

 کشف مواد مخدر توسط پلیس حتی در پیچیده‌ترین نوع بسته بندی

وی در خصوص قرص‌های لاغری مخدر گفت: کشف ۵۱۵ قرص مخدر و روان‌گردان از شبکه‌هایی که روی بحث لاغری کار می‌کردند؛ نیز صورت گرفت. یکی از عرصه‌های مبارزه پلیس با داروهای قاچاق مواد مخدر، کنترل واحدهای صنفی از جمله عطاری‌ها و فروشندگان داروهای سنتی است که متأسفانه این روزها افزایش پیدا کرده است.

 کشف مواد مخدر توسط پلیس حتی در پیچیده‌ترین نوع بسته بندی

سردار محمدیان گفت: همکاران پلیس مبارزه با مواد مخدر و نظارت اماکن در اقدامات مشترک متوجه فعالیت یک باند به صورت گسترده شدند که ۵۱۵ هزار قرص‌های ترامادول و مخدرهای دیگر از آنها شناسایی و کشف شد.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.