کشف بمب ۱۴۰۰ کیلویی در فرانکفورت

کشف یک بمب بزرگ عمل نکرده انگلیسی در محله‌ای از شهر فرانکفورت آلمان منجر به تخلیه بیش از ۷۰ هزار نفر از سکنه اطراف آن شد.

کد خبر : 30079
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1396 - 6:22

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، این بمب که از دوران جنگ جهانی دوم برجا مانده، احتمالا مستلزم یکی از بزرگترین عملیات‌های خنثی‌سازی در آلمان و پس از جنگ جهانی دوم است.

بر اساس گزارش BBC، این بمب ۱۴۰۰کیلویی انگلیسی که در دوران جنگ جهانی دوم به بلک‌باستر شهرت داشت، توانایی تخریب بسیار گسترده‌ای دارد و می‌تواند تمامی خیابانی که بر آن فرود آمده را با خاک یکسان کند.

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

این بمب در نزدیکی “دانشگاه گوته” شهر فرانکفورت پیدا شده و باعث تخلیه این دانشگاه، یک بیمارستان مجاور آن و همچنین بانک مرکزی شهر شده است.

هم اکنون پلیس فرانفکورت این منطقه را که در مرکز شهر واقع شده، محاصره کرده و می‌گوید خطری برای ساکنان مناطق خارج از محدوده کنترل شده وجود ندارد.

همچنین متخصصان خنثی‌سازی بمب پس از بررسی این بمب که به نام «بلک‌باستر»(blockbuster) شناخته می‌شود، گفته‌اند ۷۰ هزاری نفری که فعلا در اردوگاههای موقت اسکان داده شده یا به خانه اقوام رفته‌اند، ممکن است تا پایان تعطیلات آخر این هفته نتوانند به خانه‌هایشان بازگردنند.

 

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.