کشف بقایای زن باردار در معدن شاه سلیمان

باستان‌شناسان بقایای زن باردار مصری را در یک قبر سنگی در نزدیکی معدن شاه سلیمان پیدا کرده‌اند.

کد خبر : 42360
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1396 - 8:04

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”    ،  بقایای این زن مرموز مصری که ۳۲۰۰ سال قبل مرده است، در یک قبر سنگی کشف شده است. استخوان‌های زن باردار مصری در نزدیکی معبدی مختص به الهه مصری به نام «هاتور» پیدا شد. به گفته متخصصان، این زن در هنگام مرگ در اوایل دهه ۲۰ سالگی خود به‌سر می‌برده است.

باستان‌شناسان معتقدند که این زن یکی از خدمتگزاران معبد بوده است چراکه مهره‌های پیداشده در کنار جسد وی شبیه به مهره‌هایی است که پیش از این در این معبد کشف شده‌اند.

پایگاه خبر ججین

شباهت مهره‌های پیداشده در کنار زن باردار مصری و در معبد

آنالیزها از استخوان‌های این زن نشان می‌دهد که وی در هنگام مرگ در سه ماهه اول بارداری خود به سر می‌برده است؛ با این حال علت مرگ این زن مصری نامشخص است.

استخوان زن باردار مصری در منطقه‌ای پیدا شد که زمانی معروف به معادن شاه سلیمان بود. تاریخ‌دانان براین باورند که از قرن چهاردهم تا نهم قبل از میلاد مسیح، مصریان باستان و دیگر اقوام ساکن در این منطقه در این معادن مس کار می‌کردند.

باستان‌شناسان در ابتدا معتقد بودند که شاه سلیمان این معادن را تحت کنترل داشته است اما حالا خلاف این موضوع ثابت شده است. براساس تحقیقات جدید، در زمان مرگ این زن جوان، معادن تحت کنترل مصریان بوده است.

این اکتشاف بسیار نادر است چراکه چندین جسد انسان در این منطقه پیدا شده‌اند اما همه آنها متعلق به مردان مصری بوده‌اند؛ این اولین بار است که دانشمندان بقایای یک زن را پیدا کرده‌اند.

پایگاه خبر ججین

قبر سنگی زن باردار مصری

به گفته متخصصان، هیچ منبع آبی در این منطقه وجود ندارد، بنابراین امکان سکونت دائم وجود نداشته است. قبر زن باردار مصری با سنگ پوشانده شده بود.

باستان‌شناسان قبر سنگی زن مصری را در نزدیکی معبد هاتور، الهه عشق، شادی و باروری مصر باستان، پیدا کردند.

به گفته دانشمندان، احتمالا این زن در زمان استخراج معادن به این منطقه سفر کرده است و به عنوان خدمتگزار در معبد هاتور مشغول به کار شده است. در اعتقادات مصریان باستان، هاتور الهه محافظ معادن بوده است بنابراین خدمت به این الهه کار مهمی محسوب می‌شده است.

 

زن باردار مصری

مترجم: هانا حیدری

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.