کشف بقایای بیش از ۱۰۰ اسب و ارابه در آرامگاه یک فرد چینی متمول

باستان‌شناسان موفق به کشف بقایای بیش از ۱۰۰ اسب و ارابه در آرامگاه یک فرد چینی متمول ۲۴۰۰ سال پیش و همسرش شدند.

کد خبر : 43565
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 - 17:26

 

 

به گزارش پایگاه خبری ججین ، باستان‌شناسان معتقدند که این گودال ۲۴۰۰ ساله متعلق به یک خانواده سلطنتی در چین بوده است. این گودال شامل بقایای بیش از ۱۰۰ اسب و چهار ارابه است.

به گفته متخصصان این گودال یک قبر دسته‌جمعی برای نگه‌داشتن بقایای اعضای خانواده اشرافی منطقه «ژنگ» است که بین ۷۷۰ تا ۲۲۱ قبل از میلاد مسیح بر این منطقه سلطنت می‌کردند.

حفاری در زمین‌های اطراف منجر به کشف ۱۸ گودال بزرگ شامل اسب‌ها، ارابه‌ها و بیش از ۳۰۰۰ قبر شده است.

پایگاه خبر ججین

باستان‌شناسان چهار ارابه و اسکلت بیش از ۹۰ اسب را در این گودال پیدا کرده‌اند. گودال مذکور یکی از سه گور بزرگ است که اخیرا در منطقه «ژینژنگ» کشف شده است.

به گفته متخصصان، به دلیل این که قبر اصلی غارت شده است و هنوز هیچ مدرکی پیدا نشده است، شناسایی صاحبان این قبرها کار دشواری است. بیش از ۱۰۰ اسب در این قبرها مدفون شده‌اند. همچنین تعدادی دست‌سازه از عصر برنز نیز در این آرامگاه‌ها کشف شد.

پایگاه خبر ججین

به گفته متخصصان، جزئیات این دست‌سازه‌ها نشان دهنده تکنولوژی و روش‌های پیشرفته تولید آن دوره است. همچنین این آثار حاکی از موقعیت اجتماعی بالا صاحب آرامگاه و آداب و رسوم تدفین در عصر برنز است.

با وجود این که دانشمندان هنوز نمی‌دانند که این آرامگاه به چه کسی تعلق دارد اما معتقدند که سه تا از ارابه‌ها به صورت روزانه توسط زمین‌دار ژنگ و همسرش استفاده می‌شده است.

ارابه چهارم بزرگ‌تر و دارای تزئینات بیشتری است که نشان می‌دهد عملکرد تشریفاتی داشته است. ارابه مذکور ۲/۵۶ متر طول و ۱/۶۶ متر عرض دارد.

پایگاه خبر ججین

این ارابه دارای سایه‌بان خورشیدی و بارانی است که با برنز دست‌سازه‌هایی از جنس استخوان، تزئین شده است.

محققان معتقدند که اسب‌ها قبل از این که داخل گودال و در کنار قبر صاحب آرامگاه قرار بگیرند، کشته می‌شدند و سپس ارابه‌ها روی آن‌ها قرار می‌گرفت.

در سال ۲۰۱۱ نیز باستان‌شناسان موفق به کشف بقایای ۳۰۰۰ ساله اسب و ارابه‌های چوبی در معبد دودمان «ژو» شدند. نکته جالب‌توجه این است که معبد ژو تنها ۱۲۰ کیلومتر با این آرامگاه فاصله دارد.

مترجم: هانا حیدری

 

 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.