کشتی های صیادی خارجی با مجوز شرکتهای داخلی صید می کنند

میناب – استاندار هرمزگان گفت: کشتی های صیادی خارجی تحت مجوز شرکتهای داخلی در آبها هرمزگان صید می کنند.

کد خبر : 43715
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1396 - 9:05

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، فریدون همتی صبح یکشنبه در بدو ورود به شهرستان میناب در دیدار با امام جمعه این شهرستان بیان داشت: کشور در شرایط خاصی قرار دارد، باید به مردم امید بدهیم و به آینده خوشبین کنیم، در گفتمان و نتایج کارهایمان باید این امید به آینده نمود داشته باشد تا نگرش مردم به آینده امیدوارانه باشد.

وی با بیان اینکه دشمن دائما در صدد توطئه و تخریب است و اجازه نمی دهد که دولت به راحتی کار کند اظهارداشت: به لطف خداوند، هدایت رهبری و حمایت های مردمی نظام جمهوری اسلامی موفق بوده است.

همتی عنوان کرد: دولت کارهای زیادی برای انجام دارد، بحث بهداشت، آموزش و یارانه ها در دستور کار دولت است، تنها راه دولت مشارکت دادن مردم در امور عمرانی و اقتصادی کشور است، وظیفه دولت فراهم کردن بسترهای حضور است تا مردم به لحاظ فکری و مالی وارد عرصه سرمایه گذاری شوند.

وی خاطرنشان کرد: صید و صیادی، ته لنجی، تعاونی مرزنشینان فعال و ساماندهی می شوند. به مردم امکانات، تجهیزات، تسهیلات و مجوز می دهیم و جلوی صید و صیادی را نمی گیریم، هر ملوان می تواند ۱۰ میلیون تومان کالا وارد کند.

همتی عنوان کرد: شبکه های اجتماعی یک پدیده جدید است، هم خوب است و هم می تواند زیان ده باشد، باید با عقلانیت مردم را توجیه کنیم، مردم فهمیده هستند.

وی تصریح کرد: آب در کشور به یک مسئله امنیتی تبدیل شده است و شورای عالی امنیت ورود کرده است.

به گفته استاندار هرمزگان، سیاست دولت تامین آب از طریق آب شیرین کن ها در همه مناطق استان است. همچنین چاهها و آب های زیرزمینی برای کشاورزی و شرب مدیریت می شود.

وی افزود: همه مسئول هستیم جامعه را عقلانی مدیریت کنیم و به جامعه استرس وارد نکنیم. اگر پول داشته باشیم، تمامی آب ها و روان آب ها را مدیریت می کنیم، ولی اعتبار نیست، باید از سرمایه گذاران و توان مالی مردم بهره بگیریم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: فرمانداران را مکلف کرده ایم شخصا موضوع سرمایه گذاری را پیگیری کنند و نظارت داشته باشند ادارات به وظایفشان عمل کنند.

وی ادامه داد: میناب می تواند محور توسعه شرق استان شود، نگاه ما به میناب یک نگاه توسعه ای و محوری است. میناب با توجه به استعدادهایی که دارد در کنار شهرستان های رودان، جاسک و سیریک می توانند قطب توسعه شرق استان باشند.

وی با بیان اینکه دولت برنامه های خوبی برای توسعه اقتصادی شرق هرمزگان دارد. افزود: بحث صیادی کشتی های خارجی در آب های هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت، طبق گزارش شیلات استان تمامی این شناورها با مجوز شرکتهای ایرانی اقدام به صید می کنند، تنها نیروهای این کشتی ها خارجی هستند.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.