کشتی آزاد تورنمنت زاگرب/ ۲ طلا و یک نقره در روز اول برای کشتی ایران/ قهرمانی پادشاه با ۴۴ امتیاز فنی

تیم کشتی آزاد ایران روز اول مسابقات کرواسی را با دو مدال طلای رضا اطری و حسن یزدانی و نقره یونس امامی به پایان رساند.

کد خبر : 374464
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 21:22

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، در روز اول کشتی آزاد تورنمنت زاگرب، به عنوان اولین مسابقه رنکینگ‌دار سال ۲۰۲۳، سه کشتی‌گیر ایرانی در ۵ وزن اول روی تشک رفتند و صاحب دو نشان طلا و یک نقره شدند.

وزن ۶۱ کیلوگرم: رضا اطری شوتا فارتنادزه گرجستانی و در نیمه‌نهایی نیز گامزاتگادجی خالیدوف مجارستانی را شکست داد و در فینال این رقابت‌ها از سد نارانخو نارمانداخ مغول گذشت تا مدال طلای تورنمنت رنکینگ‌دار کرواسی را از آن خود کند.

وزن ۷۴ کیلو: درغیاب کایل دِیک آمریکایی، نفر سوم جهان در سال ۲۰۲۲ با عبور از کوجیرو شیگا از ژاپن، تیموراز سالکازانوف از اسلواکی و جوزف لاوالی از آمریکا به نیمه‌نهایی رسید و در این مرحله نیز فضلی ایلماز ترک را مغلوب کرد تا فینالیست شود. او در فینال مغلوب جیسون نولف آمریکایی شد تا به مدال نقره این رقابت‌ها بسنده کند.

وزن ۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی بعد از شکست ۱۰ بر صفر و ۱۱ بر صفر سباستین جزیرزانسکی لهستانی و ابوبکر آباکاروف آذربایجانی، در نیمه نهایی هم ۱۰ بر صفر مارک هال آمریکایی را شکست داد. کشتی‌گیر گمنام ژاپنی اما اجازه نداد یزدانی بدون از دست دادن امتیاز قهرمان شود و در ثانیه‌های ابتدایی با خاک کردن قهرمان المپیک، دو امتیاز از او گرفت.

البته قهرمان ایرانی انتقام سختی بابت این دو امتیاز از هایاتو ایشیگوروی ژاپنی گرفت و در همان تایم اول، نتیجه را ۱۳-۲ به سود خود کرد و کشتی به اتمام رسید. حسن یزدانی در این مسابقات ۴۴ امتیاز در ۴ کشتی کسب کرد.

فردا (۱۳ بهمن) نیز تیم ملی کشتی آزاد ایران سه نماینده در تورنمنت رنکینگ اتحادیه جهانی خواهد داشت. علی سوادکوهی در ۷۹ کیلو، امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلو و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم نمایندگان کشورمان در روز دوم تورنمنت رنکینگ زاگرب هستند.

 


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.