کشتی‌گیر ایرانی دوتابعیتی شد؛ آغاز مسابقات برای کانادا از اواخر دی

کشتی‌گیر ایرانی که سال گذشته نفر اول چرخه وزن ۶۵کیلوگرم کشتی آزاد شد، به عضویت تیم ملی کانادا درآمد.

کد خبر : 1186226
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 10:25

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، پیمان بیابانی سال گذشته در وزن ۶۵ کیلوگرم در حالی که رحمان عموزاد به‌دلیل دریافت مدال طلای قهرمانی جهان از شرکت در مسابقات کشوری معاف شده بود، عنوان قهرمانی را به دست آورد و قرار بود نماینده این وزن ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که ۲۴ فروردین ماه در قزاقستان برگزار می‎‌شد، باشد اما به‌دلیل آسیب‌دیدگی دنده جای خود را به رحمان عموزاد داد.

عموزاد هم در پی این تغییر، تنها طلایی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا بود که همان وقت نیز ملی‌پوش‌شدنش در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ نیز قطعی شد.

پیمان بیابانی از این پس برای تیم ملی کانادا کشتی خواهد گرفت و اولین میدانی که این کشتی‌گیر تهرانی همراه با این تیم پشت‌سر خواهد گذاشت، گرندپری هنری دوگلان است که ۱۹ تا ۲۱ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۹ دی تا اول بهمن) در شهر نیس فرانسه برگزار می‌شود.

این کشتی‌گیر که دوتابعیتی شده است، در وزن ۶۵ کیلوگرم برای تیم کانادا کشتی خواهد گرفت. بیابانی طبق قوانین مهاجرتی کانادا، هنوز مجوز همراهی این تیم در بازی‌های المپیک را دریافت نکرده است اما اگر مسابقات اوزان غیرالمپیکی برگزار شود، پیمان بیابانی هم می‌تواند برای این تیم کشتی بگیرد.

بیابانی ۲۷ساله در ماه مارس (اسفند و فروردین) در مسابقات انتخابی تیم ملی کانادا روی تشک خواهد رفت.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.