کسی در قم بخاطر مهریه در زندان نیست

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: هم اکنون بابت مهریه زندانی در زندان‌های قم نیست و در خصوص احکام خشن نیز تمامی رأی‌ها صادر گردیده است و نوبت‌ها در دادگاه‌های بدوی از ۸ ماه به یک ماه کاهش پیدا کرده است.

کد خبر : 124530
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1399 - 11:26

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری، رئیس کل دادگستری به همراه چند تن از مسئولان ارشد قضایی استان قم‌  با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت و نماینده ولی‌فقیه در استان قم در سالن محراب حرم مطهر دیدار کردند. وی با بیان اینکه طی حضور ۱۵ ماهه در دستگاه قضایی قم به دنبال برنامه متحولانه و جدید در مجموعه قضایی استان بوده و هستیم، عنوان کرد: در این راستا با توجه به دستور مقام معظم رهبری و رئیس دستگاه قضا مبنی بر سالم سازی محیط کار، در گام نخست ایجاد یک مجموعه منسجم و پاکدست در مجموعه قضایی استان قم در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان قم به حجم بالای پرونده‌های ارجاعی به قضات در استان قم اشاره کرد و گفت: در این استان به ازای هر قاضی ۱.۵ برابر پرونده ارجاع می شود که حجم بالایی است. وی ادامه داد: از نظر کیفیت و تحصیلات قضات بیش از ۷۰درصد قضات حاضر در شهر مقدس قم هم تحصیلات عالی حوزوی و هم تحصیلات دانشگاهی در سطح فوق لیسانس و دکتری دارند. مظفری با اشاره به حل و تعیین تکلیف بیش از ۹۰ درصد پرونده های رسوبی و معوقه در استان در طول سال گذشته، افزود: به امید خدا تا پایان سال، دیگر پرونده معوقه نخواهیم داشت و پرونده‌ها و رسیدگی‌ها به روز خواهد شد که برای این امر هم اکنون برخی از شعب ما در شیفت بعد از ظهر فعال و در حال رسیدگی فوق العاده به پرونده‌ها هستند. وی با اشاره به پرونده‌های محکومین مهریه، اظهار کرد: هم اکنون بابت مهریه زندانی در زندان‌های قم نیست و در خصوص احکام خشن نیز تمامی رأی‌ها صادر گردیده است و نوبت‌ها در دادگاه‌های بدوی از ۸ ماه به یک ماه کاهش پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به حادثه اخیر گروگان گیری و سابقه محکومیت مجرم این پرونده، گفت: ما هرجا از اجرای احکام شرعی و حدود الهی کوتاه آمدیم نتیجه خوبی در بر نداشته و اگر برخوردها در پرونده اولیه این گروگان گیر قوی بود شاید جنایات بعدی او اتفاق نمی‌افتاد. وی یادآور شد: قم مرکز فقاهت و مرکز علم و کنار حضرت معصومه سلام الله علیها است بنابراین احتیاج به امنیت دارد و امنیت قم برای ما خیلی مهم است وهیچ گونه کوتاهی در آن پذیرفتنی نیست. مظفری از اختصاص دو شعبه ویژه جهت رسیدگی و ارجاع پرونده‌های کثیر الشاکی که اکثرا بحث کلاه برداری، پرداخت و دریافت سودهای غیرمتعارف، فروش آپارتمان به افراد متعدد و…… می باشد در قم خبر داد و گفت: در این پرونده‌ها اجرای حکم نیز  توسط دادستانی استان صورت می‌پذیرد. آیت الله سعیدی نیز در این دیدار ضمن تشکر از زحمات دستگاه قضا با بیا اینکه خدمت در قم را به عنوان حرم اهل بیت (س) کار بسیار پر ارزشی و خطیری، عنوان کرد: علاوه بر این که قم حرم اهل بیت علیهم السلام است، متصل به حوزه علمیه، مراجع عظام و خاستگاه انقلاب اسلامی نیز می باشد و این عناوین که شهرهای دیگر فاقد آن هستند باعث می‌شود کار اینجا را خیلی پر اهمیت و سخت کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ابراز کرد: در اینکه عده‌ای در صدد تخریب دستگاه قضایی هستند و آبادی خودشان را در نابودی آن می‌دانند شکی نیست ولی این هجمه ها نباید برخورد شما و دیگران مسئولان قضایی با افراد متخلف به ویژه متخلفان کلان را مورد تأثیر قرار دهد. وی با اشاره به محرومیت قضات نسبت به برخی از فعالیت‌های عمومی در جامعه گفت: در کنار محرومیت‌هایی که در جهاتی برای شما وجود دارد، محترم بودن در جامعه هم برای شما وجود دارد و خداوند برای شما مقام عالی قائل است.

وی با اشاره به بحث مهاجرت زیاد به شهر قم، لزوم برنامه ریزی دقیق در خصوص این افراد را خواستار شد و افزود: منظور از مهاجرین افرادی هستند که نه تنها بر شرافت قم نمی‌افزایند بلکه از طهارت و ارزش قم هم می‌کاهند و مثال بارز این افراد همین شخص مجرمی است که افرادی را در قم به گروگان گرفت و باعث رعب و وحشت مردم شد. نماینده ولی فقیه در استان قم در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های گسترده دستگاه قضا باید فعالیت‌های رسانه‌ای و گزارش دهی به مردم بیشتر شود تا هم مردم در جریان قاطعیت شما در برخورد با مجرمین قرار گیرند و هم پل ارتباطی بین مردم و شما ایجاد شود که می‌تواند خیلی کارساز باشد زیرا مردم به شما نیاز دارند و بخشی از امنیت مردم دست شما است.


 

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.