کسب اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان فرانسه توسط متحدان امانوئل ماکرون

بر اساس نتایج اولیه شمارش آرای دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه، متحدان امانوئل ماکرون، رئیس جمهورى این کشور موفق به کسب اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان شدند.

کد خبر : 17201
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1396 - 9:21

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، نتایج اولیه نشان می دهد که جنبش سیاسی امانوئل ماکرون، موسوم به «جمهوری به پیش» تا این لحظه ٣۵۵ کرسى از ۵٧٧ کرسى پارلمان آینده را از آن خود کرده است.

پیش‌بینی می‌شود، نامزدهای نزدیک به تشکیلات سیاسی رئیس جمهوری، امانوئل ماکرون، موسوم به «جمهوری به پیش» در این مرحله نیز همچون دور اول برنده قطعی انتخابات باشند. بر پایه برخی نظرسنجی‌ها، نامزدهای مورد حمایت «جمهوری به پیش» به همراه حزب میانه‌رو «مودم» بین ۴۰۰ تا ۴۷۰ کرسی از ۵۷۷ کرسی مجلس این کشور را از آن خود خواهند کرد.

مراکز اخذ رای در سراسر فرانسه به جز شهرهای بزرگ ساعت ۱۸ به وقت محلی به کار خود پایان دادند. رای‌گیری در شهرهای بزرگ هم تا ساعت ۲۰ ادامه داشت.

مشارکت بسیار پایین رای‌دهندگان

رای دهندگان فرانسوی روز یکشنبه برای شرکت در دور دوم و نهایی انتخابات پارلمانی این کشور در حالی به پای صندوق های رای رفتند که گزارش ها از پایین بودن میزان مشارکت حکایت داشت.

بر اساس آمار رسمی میزان مشارکت رای دهندگان تا ساعت ۱۷ به وقت محلی ۳۵.۳ درصد گزارش شده حال آنکه در زمان مشابه سال ۲۰۱۲ این رقم ۴۶.۴ درصد بود.

بیش از ۴۷ میلیون فرانسوی واجد شرایط رای‌دهی هستند و میزان مشارکت در این مرحله همانطور که نظرسنجی‌ها پیش‌بینی کرده بود نسبت به سال ۲۰۱۲ کاهش چشم‌گیری داشته است.

در دور نخست انتخابات که یکشنبه گذشته برگزار شد، بیش از ۵۱ درصد واجدان شرایط از رفتن به پای صندوق‌های رای امتناع کردند. نظرسنجی‌ها میزان غیبت رای‌دهندگان در دور دوم را حدود ۵۷ درصد پیش‌بینی‌کرده‌اند.

میزان مشارکت رای دهندگان در دور دوم انتخابات پارلمانی در فرانسه امسال به پایین ترین حد خود طی شش دهه گذشته رسیده است.

 

راهیابی رقیب اصلی ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری به مجلس

مارین لوپن، رهبر حزب راستگرای جبهه ملی و رقیب امانوئل ماکرون در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هم توانست بعنوان نماینده پا دو کاله به مجلس راه یابد. این نخستین بار است که مارین لوپن نماینده پارلمان فرانسه می‌شود. او در پیامی توییتری نوشته: «ما با تمام قدرت با پروژه‌های زیان‌ده دولت مقابله می‌کنیم.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.