کدام شرکت‌ها مالک ۱.۵ میلیارد دلار کالای پشت گمرک هستند؟

حدود ۱.۵ میلیارد دلار کالا متعلق به ۱۲۰ شرکت تولیدی و بازرگانی در مسیر تشریفات گمرکی قرار داشته و ترخیص نگردیده است.

کد خبر : 1440144
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1403 - 6:00

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، به تازگی فهرست ۱۲۰ شرکت صاحب کالایی که اقلام وارداتی آنها در مسیر تشریفات قرار داشته و بعد از اظهار به گمرک هنوز ترخیص نشده تهیه گردیده است.

مجموع ارزش دلاری این کالاها حدود ۱.۵ میلیارد دلار عنوان شده که رقم قابل توجهی محسوب می شود. این فهرست مربوط به اظهارنامه های در جریان تشریفات ترخیص از کل واردات قطعی ۱۴ ماهه منتهی به نیمه اردیبهشت ماه می باشد.

برررسی این جدول نشان می دهد شرکتهای مختلف در حوزه صنایع غذایی و نهاده های دامی و شرکتهای داروسازی گرفته تا شرکتهای تولید  لوازم خانگی، شرکتهای هواپیمایی و خودروسازان و قطعه سازان هر یک سهمی در کالاهای پشت دروازه گمرک به خود اختصاص داده اند.

شرکتهای هواپیمایی سپهران (۱۱ میلیون دلار) و آتا (نزدیک به ۳ میلیون دلار) در کنار خودروسازانی از جمله مدیران خودرو (۱۰۰ میلیون دلار)، کرمان موتور (۶۰ میلیون دلار) ،  پارس خودرو، بهمن موتور و سایپا در این فهرست حضور دارند.

در میان داروسازان نیز اکتورکو نزدیک به ۲۲ میلیون دلار،  اکسیر (۷ میلیون دلار) ،بهستان (۶ میلیون) و کوشا فارمد محموله در مسیر ترخیص در گمرک دارند. قسمت مهمی از محموله شرکتهای دارو سازی مربوط به حوزه مواد اولیه می باشد.

همچنین سام الکترونیک و گلد ایران از شرکتهای  حوزه  لوازم خانگی هر یک به میزان ۸ میلیون دلار کالا در مسیر تشریفات ترخیص از گمرک دارند.

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.