«کت چرمی» برای شروع اکران آماده شد

شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش فیلم «کت چرمی» موافقت کرد.

کد خبر : 597581
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 7:00

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم «کت چرمی» به تهیه‌کنندگی سیدمحسن حجازی دهقانی و کارگردانی حسین میرزامحمدی موافقت کرد.

 

پایگاه خبر ججین

 

سینمایی «کت چرمی» روایت یک مددکار اجتماعی و کارمند بهزیستی به نام «عیسی فرهمند» است که دختر نوجوان خود را سال گذشته به خاطر اوردوز از دست داده و خود را در این ماجرا مقصر می‌داند. شخصیتی که حالا و در این اثر برای کمک به دخترانی که در یک کمپ به نام خانه سلامت زندگی می‌کنند، به تنهایی وارد عمل می‌شود …

«کت چرمی» در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر برای اولین بار دیده شد و منتقدان نظراهای متفاوتی درباره کیفیت ساختار و محتوای آن داشتند. مثلا میلاد دخانچی دررابطه با این فیلم گفته بود:« «کت چرمی» مجموعه‌ای از کلیشه‌هاست که به لحاظ فیلم‌نامه یک فیلمفارسی تمام عیار است.»

 

پایگاه خبر ججین

 

از سوی دیگر سام بهشتی منتقد و مجری طرح سینما هم در رابطه با این فیلم گفت:« «کت چرمی» به لحاظ فیلمنامه و منطق روایی ضعف‌هایی دارد اما موضوع ملتهب و جسورانه‌ای که دستمایه قرار داده است در نحوه روایت جهان کارگردان، به درستی پیش می‌رود و چفت و بست‌ها روی کاغد به خوبی شکل گرفته و برای یک فیلمساز اول، یک قدم مثبت محسوب می‌شود.»

 

پایگاه خبر ججین

 

همچنین امیر مؤمنی منتقد سینما در باره فیلم گفته است:‌ جواد عزتی در «مرد بازنده» و «زخم کاری» مجموعه‌ای برنده ساخته که کارگردان‌ها همان مجموعه را حتی با گریم مشابه تکرار می‌کنند،‌ حتی در یکی از صحنه‌ها عکسی که از جواد عزتی در «کت چرمی» وجود دارد عکس مالک در «زخم کاری» است.

به طور کلی فیلم«کت چرمی» شباهت‌های زیادی به «مرد بازنده» محمد حسین مهدویان دارد( به نظر حضور مهدویان به عنوان مشاور کارگردان «کت چرمی» این نظر را تشدید کرده است)، از این رو است که برخی از منتقدان این اثر را نسخه اجتماعی شده «مرد بازنده»می‌دانند.

کارگردان این فیلم در زمان جشنواره چهل و یکم فجر گفت:« اصولا برای من روایت‌گری و داستان گویی بسیار مهم است. اگر بتوانم یکی بود یکی نبود را درست تعریف کنم مخاطب می‌تواند با من همراه شود.» با این همه برخی از اهالی رسانه که در جشنواره، فیلم را دیده‌اند معتقدند «کت چرمی» فضای تلخ و سیاهی دارد و از آن دسته آثاری است که پلان به پلان تلخی از پی تلخی رو می‌کند.

این فیلم با حمایت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است.

 


 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.