کتاب های مشهور در چه مدت زمانی نوشته شده اند؟

مترجم: مهری محمدی مقدم/

کد خبر : 52980
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1396 - 22:33

 

به گزارش پایگاه خبری ججین  ، شاید برای شما هم جالب باشد بدانید کتاب های مشهور در چند روز نوشته شده اند. البته خیلی جالب است که یک نویسنده در کمتر از یک هفته کتابی نوشته که بارها تجدید چاپ شده و نام نویسنده اش را یک قرن در تمام کتابخانه ها زنده نگه داشته است. البته رمان هایی هم هستند که چندین سال نوشتن شان طول کشیده است. امروز سعی کرده ایم به نقل از ایسنا  مدت زمان نوشتن تعدادی از آثار مطرح را که مجله تایم  منتشر کرده است، بررسی ‌کنیم که در ادامه خواهید خواند.

پایگاه خبر ججین

دکتر جکیل و آقای هاید مدت زمان نوشتن کتاب 

۶ روز

«رابرت لوییس استیونسون» رمان کوتاه مشهور «دکتر جکیل و آقای هاید» را تنها در عرض شش روز نوشت اما نام آن بیش از یک قرن است که در کتابخانه‌ های جهان دیده می‌ شود.

 تاکنون بیش از  ۱۲۰ اثر سینمایی و نمایشی با اقتباس از این کتاب ساخته شده است. این رمان کشمکش درونی بد و خوب هر انسان را به تصویر می ‌کشد.  سبک نوشتاری رمان بسیار جذاب و غنی است و به عنوان مرجعی مهم در مبحث دوگانگی شخصیت از آن یاد می ‌شود.

پایگاه خبر ججین

 پرتقال کوکی

 مدت زمان نوشتن کتاب 
۲۱ روز
«پرتقال کوکی» معروف ‌ترین کتاب «آنتونی برجِس» است .این کتاب در سال ۱۹۶۲ به چاپ رسید و «استنلی کوبریک» کارگردان برجسته سینما، در سال ۱۹۷۱ فیلمی را براساس آن به روی پرده برد. «برجس» رمان پادآرمانشهری «پرتقال کوکی» را در سه هفته به نگارش درآورد. این اثر از سوی مجله «تایم» عنوان یکی از ۱۰۰ رمان برتر انگلیسی‌زبان از سال ۱۹۲۳ به بعد را کسب کرد. کتابخانه مدرن آمریکا هم «پرتقال‌ کوکی» را یکی از ۱۰۰ رمان برتر انگلیسی‌زبان قرن بیستم لقب داده است.

پایگاه خبر ججین

 اتود در قرمز لاکی

 مدت زمان نوشتن کتاب 
۲۱ روز
«اتود در قرمز لاکی» اولین کتابی بود که «آرتور کانن دویل» در آن، شخصیت ‌های معروف مجموعه آثار کارآگاهی ‌اش یعنی «شرلوک هلمز» و «دکتر واتسون» را معرفی کرد. نوشتن این کتاب که در سال ۱۸۸۸ به چاپ رسید، تنها سه هفته زمان برد. نام این رمان برگرفته از بخشی‌ از صحبت‌ های «شرلوک هلمز» درباره قتل است که می ‌گوید: «طناب لاکی‌ رنگ قتل دور پوست بی‌ رنگ زندگی پیچیده و وظیفه ما باز کردن، جدا کردن و افشا کردن هر اینچ آن است.»

پایگاه خبر ججین

سرود کریسمس

 مدت زمان نوشتن کتاب 
۳۵ روز
«سرود کریسمس» رمان‌ کوتاهی از «چارلز دیکنز» است که در سال ۱۸۴۳ روانه بازار شد. رمان‌نویس مشهور انگلیسی در عرض پنج هفته «سرود کریسمس» را نوشت و برای همیشه نامش را در تاریخ ادبیات جهان ماندگار کرد. داستان «اسکروچ» خسیس بارها و بارها در صحنه نمایش و سینما و تلویزیون مورد اقتباس قرار گرفته است. کارتون سال ۱۹۷۱ «سرود کریسمس» و فیلم پویانمایی به همین نام که از سوی کمپانی «والت دیزنی» ساخته شد، از معروف‌ترین نسخه‌های تصویری این رمان هستند.

پایگاه خبر ججین

شازده کوچولو

 مدت زمان نوشتن کتاب 
۱۸۰ روز
«شازده کوچولو» رمانی کوتاه است که به بیش از ۲۵۰ زبان و گویش ترجمه شده است  و با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه، یکی از پر فروش ‌ترین
کتاب‌ های تاریخ محسوب می ‌شود. این کتاب ، «کتاب قرن بیستم» هم لقب گرفته است  و هنوز هم یکی از پر فروش ‌ترین آثار جهان شمرده می شود. «آنتوان دو سنت اگزوپری» نویسنده فرانسوی برای نوشتن «شازده کوچولو» شش ماه وقت گذاشت. این رمان هنوز به طور میانگین سالانه دو میلیون جلد در جهان می‌ فروشد.

پایگاه خبر ججین

 آرزوهای بزرگ

 مدت زمان نوشتن کتاب 
۲۴۰ روز
«چارلز دیکنز» رمان معروف کم ندارد، «آرزوهای بزرگ» یکی از شناخته‌ شده‌ ترین آن ‌هاست که بارها در سینما و تلویزیون از آن اقتباس شده است. این رمان ‌نویس برای خلق «آرزوهای بزرگ» هشت ماه وقت صرف کرد. سیزدهمین کتاب «دیکنز» ابتدا به صورت داستان دنباله‌ دار در هفته‌نامه «سراسر سال» به چاپ رسید. وقایع این کتاب از قول شخصیت اصلی داستان، کودکی یتیم به نام «پیپ» نوشته شده‌ است. آرزوهای بزرگ به نوعی زندگی‌نامه دیکنز  است که همچون آثار دیگرش تجربیات تلخ و شیرین او از زندگی و مردم را نمایان می‌کند.

پایگاه خبر ججین

 بلندی‌های بادگیر

 مدت زمان نوشتن کتاب 
۲۷۰ روز
خواهران «برونته» از مشهورترین زنان نویسنده در تاریخ ادبیات هستند. «بلندی‌های بادگیر» تنها رمان «امیلی»، خواهر وسطی این خانواده ادبی است که در سال ۱۸۴۷ به چاپ رسید. نگارش این کتاب ۹ ماه طول کشید.برونته این رمان را در ۳۰ سالگی با نام مستعار «الیس بل» منتشر کرد. سبک خلاقانه‌ این اثر موجب تعجب منتقدان شد و واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت. بلندی‌های بادگیر اولین و تنها رمان امیلی برونته است. ویژگی متمایزکننده این رمان در زمان انتشارش لحن شاعرانه و دراماتیک بیان آن، توضیح ندادن نویسنده و ساختار غیرمعمولش بود.

پایگاه خبر ججین

جادوگر شهر اُز

 مدت زمان نوشتن کتاب 
۳۶۵ روز
نام کتاب «جادوگر شهر اُز» با کودکی بسیاری از ما گره خورده است. «ال. فرانک بائوم» نویسنده این داستان است که برای نوشتن آن یک سال وقت گذاشت. «جادوگر شهر اُز» اولین ‌بار در ماه می ۱۹۰۰ منتشر شد و تاکنون نسخه‌های متعددی از آن نوشته شده است. فروش این کتاب کودکانه تا سال ۱۹۵۶ حدود سه میلیون جلد بوده است. جادو گر شهر اُز با داستان جالب و به یادماندنی و شخصیت‌های جذابش توانست به سرعت به یک کلاسیک آمریکایی تبدیل شود. هنوز کودکان سراسر دنیا شیفته‌ شنیدن داستان‌های دنیای شگفت انگیز شهر اُز هستند.

پایگاه خبر ججین

هری پاتر و سنگ جادو

 مدت زمان نوشتن کتاب 
۶ سال
هفت ‌گانه محبوب و پرفروش «هری پاتر» سال ۱۹۹۷ با رمان «هری پاتر و سنگ جادو» شروع شد. «جی.کی. رولینگ» برای نوشتن اولین قسمت این مجموعه رمان، شش سال وقت گذاشت. اقتباس سینمایی از این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما استون» در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبوده و فروش کلی این فیلم‌ها حدود هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است. نخستین جلد از مجموعه کتاب‌های هری پاتر، به روایت زنده ماندن هری پاتر از حمله ولدمورت و کشته شدن پدر و مادرش در آن حمله می‌پردازد.

پایگاه خبر ججین

 بربادرفته

 مدت زمان نوشتن کتاب 
۱۰ سال
«بربادرفته» از آن رمان‌های عاشقانه است که خیلی ها آن را مطالعه کرده‌اند. تأثیرگذاری این داستان آمریکایی آن‌قدر زیاد است که همچنان تجدید چاپ و در سینما و تئاتر از آن اقتباس
می شود. «مارگارت میچل» ۱۰ سال برای نوشتن این رمان وقت صرف کرد. «بربادرفته» در سال ۱۹۳۶ به چاپ رسید و این نویسنده آمریکایی با تنها رمانش جایزه ادبیات داستانی پولیتزر ۱۹۵۷ را کسب کرد. «بربادرفته» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ ادبیات جهان است که نسخه سینمایی آن از جمله بهترین اقتباس‌های سینمایی محسوب می‌شود.

 

 

پایگاه خبر ججین

ناطور دشت مدت زمان نوشتن کتاب 

۱۰ سال

بسیاری «ناطور دشت» را با وجود کم بودن حجمش، شاهکار «جی.دی. سلینجر» می‌دانند. «سلینجر» ۱۰ سال تلاش کرد تا این کتاب را به نگارش درآورد. رمان سال ۱۹۵۱ «سلینجر» که تقریبا به تمام زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده است، سالانه حدود ۲۵۰ هزار نسخه در جهان فروش دارد و تاکنون ۶۲ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است. این داستان‌نویس آمریکایی تا پیش از مرگ در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۰ هرگز اجازه‌ ساخت اثری سینمایی براساس این کتاب را نداد.

 

 

پایگاه خبر ججین

ارباب حلقه ها مدت زمان نوشتن کتاب 

۱۶ سال

«جی.آر.آر. تالکین» مشهورترین مجموعه رمانش یعنی «ارباب حلقه ‌ها» را طی ۱۶ سال به نگارش درآورد. سه رمان حماسی – تخیلی «تالکین» در سال ‌های ۱۹۵۴ و ۱۹۵۵ منتشر شدند و در سال‌ های ۲۰۰۱، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به سینما راه یافتند. «ارباب حلقه ‌ها» طی ۱۲ سال که بیشتر آن در زمان جنگ جهانی دوم بود، نگارش شده است. از آن زمان تا کنون کتاب ارباب حلقه‌ها بارها تجدید چاپ و به زبان‌های زیادی ترجمه شده است. این کتاب یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین کتاب‌های ادبیات در قرن ۲۱ به شمار می‌رود.

 

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.