کتاب جدید شکوه قاسم نیا برای کلاس اولی ها چاپ شد

کتاب «شب به شب دیکته شب» نوشته شکوه قاسم نیا توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

کد خبر : 42256
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1396 - 7:13

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  به نقل از خبرگزاری مهر،کتاب «شب به شب دیکته شب» نوشته شکوه قاسم نیا به تازگی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است.

تصویرگری این کتاب توسط سحر حقگو انجام شده و مطالبش حاوی دیکته های شبی است که بچه های پیش دبستانی و اول ابتدایی باید بنویسند.

قاسم نیا در این کتاب با استفاده از تجربه سی و چند ساله اش در حوزه ادبیات کودک، متن هایی را برای دیکته شب بچه ها نوشته و هدفش این بود که دانش آموزان ابتدایی در زمینه نوشتن دیکته شب، کمتر خسته بشوند. این کتاب شامل ۲۲ درس است که با محوریت حروف و کلماتی که می شود با آن ها ساخت، تدوین شده اند.

پایگاه خبر ججین

در هر متن یا درس کتاب «شب به شب دیکته شب»، متن از کم و کوتاه شروع و به تدریج زیاد و بلند می شود. همچنین از بیشترین کلمات مربوط به حرف مورد نظر استفاده شده است. کلمه های دیگری هم که مورد استفاده قرار نگرفته اند، در پایان هر متن، در ۳ یا ۴ ردیف یک هجایی، دو هجایی، سه هجایی و چهار هجایی آورده شده اند که بچه ها می توانند با آن ها جمله بسازند. در چینش این کلمات سعی شده هماوایی واژه ها تا حدودی رعایت شود.

در پایان هر دیکته این کتاب، یک نقاشی شب کشیده شده که مخاطبان می توانند آن ها را در دفتر خود و زیر دیکته ای که نوشته اند، نقاشی کنند. به تعبیر شکوه قاسم نیا، این کار هم خستگی بچه را از بین می برد و هم قوه خلاقه اش را تقویت می کند.

این کتاب با ۱۲۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۳ هزار نسخه و قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.