کتاب‌های طرح عید دانش‌آموزی در مناطق محروم رایگان توزیع می‌شود

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب های مورد نیاز طرح «عید و داستان» (داستان خوانی، داستان نویسی و داستان گویی) را به صورت رایگان در میان دانش آموزان دوره ابتدایی مناطق محروم روستایی و عشایری توزیع می کند.

کد خبر : 65096
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 7:45

 

به گزارش پایگاه خبری  “ججین” به نقل از خبرگزاری ایرنا ، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این مطلب را در دیدار با معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد و افزود: این اقدام به دنبال ابلاغ دستور العمل این وزارتخانه مبنی بر حذف پیک های نوروزی سال ۹۷ از دوره ابتدایی صورت می گیرد.
فاضل نظری تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین در نظر دارد در راستای همکاری با وزارت آموزش و پرورش برای اجرای طرح «عید و داستان» درهای کتابخانه های مراکز استان های خود را در ایام تعطیلات نوروز به روی دانش آموزان دوره ابتدایی باز کند.
وی با استقبال از حذف پیک های نوروزی و جایگزینی آن با طرح عید و داستان، آمادگی کانون را برای باز بودن برخی کتابخانه های کانون در تعطیلات نوروز اعلام کرد و گفت: امسال برای اولین بار کتابخانه های کانون در مراکز استان ها به منظور همکاری با آموزش و پرورش و امانت دادن کتاب به دانش آموزان باز خواهند بود.
رضوان حکیم زاده معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار با تشریح شیوه نامه اجرایی این طرح گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازوی توانا و قدرتمند فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است لذا انتظار داریم در اجرای طرح عید و داستان به طور فعال در کنار آموزش و پرورش باشد.
به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش ۲۵ بهمن ۹۶ در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: برای نوروز آینده، تکلیف نوروزی به معنای آنچه پیش از آن وجود داشته، نخواهد بود و داستان گویی و خاطره نویسی جایگزین می شود و دانش آموزان آنچه را که در طبیعت می بینند، می نویسند.
سید محمد بطحایی تاکید کرد: پس تکلیف وجود دارد اما ماهیت آن با آنچه پیش از این بوده متفاوت است.
پیش از آن نیز معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری از حذف پیک نوروزی از تکالیف دانش آموزان ابتدایی در تعطیلات سال ۹۷ خبر داده و گفته بود با هدف آشتی دادن کودکان با کتاب «طرح عید و داستان» (داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی) نوروز امسال جایگزین پیک های نوروزی دانش آموزان در دوره ابتدایی می شود.
اکنون از مجموع ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز کشور، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.