کاهش دما و ورود سامانه بارشی جدید به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور، کاهش دما و ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

کد خبر : 150401
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آبان 1401 - 13:23

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز(۱۶ آبان) در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، سواحل شمالی، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و نیمه‌شمالی خراسان رضوی ابرناکی، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج است.

وی ادامه داد: در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت. در اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز بارش برف انتظار می‌رود و همچنین در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان، فارس و بوشهر نیز افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در ضمن امروز شرق خلیج فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه(۱۷ آبان) بارش در سواحل شمالی کاهش می‌یابد و در استان‌های واقع در نوار شرقی کشور ابرناکی، رگبار باران و وزش باد شدید همراه با کاهش دما رخ می‌دهد که در برخی مناطق واقع در شمال شرق بارش برف دور از انتظار نیست. همچنین در این روز در استان‌های خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، شمال هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، فارس و جنوب اصفهان ابرناکی، بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود.

وی افزود: چهارشنبه(۱۸آبان) در شمال غرب و همچنین در یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب استان‌های فارس و بوشهر افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد. در اواخر وقت در غرب سواحل دریای خزر نیز بارش آغاز می‌شود.

به گفته ضیاییان برای پنجشنبه (۱۹ آبان) در غالب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود و در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود. جمعه(۲۰آبان) با ورود سامانه بارشی ، بارش‌ها در جنوب غرب و غرب آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ آبان‌) نیمه‌ابری تا ابری و گاهی وزش باد با احتمال بارش‌های پراکنده و بعضی ساعت‌ها غبار رقیق با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۴ و روز چهارشنبه (۱۸ آبان‌)نیمه ابری به‌تدریج کاهش ابر  و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ آبان ) بندرعباس با دمای ۳۲ و۳۱ درجه سانتیگراد گرمترین و  شهرکرد با دمای ۴- و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.