کارگاه «نون و پنیر و قصه» ادامه دارد/رقابت قصه گویی به شیوه نمایش

کارگاه «نون و پنیر و قصه» با هدف ترویج کتابخوانی و احیای قصه ها و افسانه ها به روش آموزش قصه گویی به کودکان و اجرای آن برای همسالانشان، طراحی شد.

کد خبر : 65052
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 7:07

 

به گزارش پایگاه خبری  “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر ،این طرح  در۱۶ شهریورماه کلید خورد.اجرا کنندگان و مربیان این کارگاه در بخش قصه و داستان، الهام مزارعی و فاطمه فروتن از نویسندگان کودک و نوجوان و در بخش نمایش احسان آذرمان بودند که علی رضا رحمانی مدیر پاتوق کتاب شیراز نیز به عنوان مربی و تهیه کننده همراه نون و پنیر وقصه شد.

شرکت کنندگان که از مناطق مختلف شیراز در این کارگاه شرکت کردند پس ازدوره یک ماهه آموزش مرحله به مرحله قصه گویی به شیوه نمایشی به رقابت با هم پرداختند.

اختتامیه این جشنواره، یکشنبه ۱۶مهرماه همزمان با روز جهانی کودک در کافه کتاب اداره ارشاد شیراز با برنامه ای شاد برگزارشد و نفرات برگزیده که از میان ۴۰ شرکت کننده ۸ تا ۱۲ سال بودند، معرفی شدند.

در قسمت دوم این طرح ۱۰ برگزیده های نهایی جشنواره برای نقش آفرینی در فیلم – نمایش  «قصه گوهای روز واقعه» به نویسندگی فاطمه فروتن، کارگردانی احسان آذرمان و تهیه کنندگی علیرضارحمانی و همچنین حمایت جبهه ی فرهنگی انفلاب اسلامی انتخاب شدند و پس از آموزش مرحله به مرحله و تمرین مداوم جلوی دوربین رفتند؛ این نمایش خروجی کارگاه اول برای شرکت کنندگان این دوره بود.

بر این اساس، درقسمت بعد این طرح به مناسبت هفته کتاب درمدرسه دخترانه یگانه و مدرسه پسرانه امام سجاد(ع) اجرا شد و با استقبال بسیار خوبی از جانب اولیای مدارس و دانش آموزان مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، از ویژگی های این طرح فرهنگ سازی برای مشارکت بچه ها در انجام فعالیت های فرهنگی و هنری ترویج کتابخوانی و احیای قصه های عامیانه و افسانه ها، بالا بردن اعتماد به نفس بچه ها، تغییر نگاه بچه ها به آینده و ایجاد انگیزه برای شرکت در این برنامه، تشویق بچه ها به کار گروهی و بررسی مشکلات بچه ها و راهکارهای آن با قصه درمانی است.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.