کارشناس بی‌بی‌سی چگونه معاون سازمان حفاظت محیط زیست شد؟

دکتر کاوه مدنی، در حالی به عنوان معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شده است که این استاد ۳۶ ساله دانشگاه‌ سلطنتی انگلیس و دانشگاه فلوریدای آمریکا، بارها به عنوان کارشناس مسائل آب در شبکه بی‌بی‌سی فارسی حضور یافته است.

کد خبر : 33637
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1396 - 8:20

 

 

کاوه مدنی

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ،  بر اساس آنچه در که سوابق دکتر کاوه مدنی آمده است،‌وی متولد سال ۱۳۶۰ در تهران بوده و در رشته مهندسی عمران از دانشگاه تبریز مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده است.

وی پس از آن برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به کشور سوئد رفت و در سال ۱۳۸۴ در رشته منابع آب از دانشگاه لوند فارغ‌التحصیل شد. او در سال ۱۳۸۸ مدرک دکتری تخصصی خود را در رشته مهندسی عمران و محیط زیست از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس دریافت کرد.

کاوه مدنی پس از آن دوره پسا دکتری خود را در رشته اقتصاد و سیاست محیط‌ زیست در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید گذرانده است. این محقق ۳۶ساله در سال ۲۰۱۲ نیز توسط انجمن مهندسان عمران آمریکا به عنوان یکی از ۱۰ چهره جدید مهندسی عمران انتخاب شد.

مهمترین ماموریت مدنی

عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حکم خود به عنوان اولین ماموریت به کاوه مدنی اعلام شد که تغییر عنوان معاونت به معاونت اجتماعی، بین المللی، فناوری و آموزشی را پیگیری کند.

پایگاه خبر ججین

مسئول ایرانی با اقامت آمریکایی – انگلیسی

دکتر کاوه مدنی در حال حاضر استاد تحلیل سامانه‌ها و سیاست در مرکز سیاست محیط زیست کالج سلطنتی لندن است و پیش از پیوستن به کالج سلطنتی لندن، استادیار دانشگاه فلوریدای مرکزی (سنترال فلوریدا) بوده است. وی تجربه ساخت دو مستند را هم در کارنامه خود دارد، مستند بحران آب ایران که برای شبکه الجزیره قطر در سال ۲۰۱۶ ساخته شده و مستند توفان‌ها شن که شبکه بی‌بی‌سی در سال ۲۰۱۷ درباره توفان‌های شن در منطقه خاورمیانه آن را پخش کرده است.

مدنی بارها در شبکه بی‌بی‌سی به عنوان مهمان حضوری برنامه یا مهمان تلفنی، در خصوص موضوعات مرتبط با محیط زیست، منابع آب، امنیت غذایی، کشاورزی و آلودگی هوا به اظهار نظر پرداخته و همکاری نزدیکی با این شبکه دارد.

اگرچه سایت سازمان حفاظت محیط زیست، از کاوه مدنی به «دانشمند حوزه آب» نامبرده است اما سوال این است که در شرایطی که طبق قانون، قبول مسئولیت توسط دو تابعیتی‌ها و افراد دارای گرین‌کارت با محدودیت روبرو است، وی چگونه به این سمت انتخاب شده است؟

 

 


telegram.me/jajinnews

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.