کاراته ایران بعد از ۳۶ سال صاحب مدال طلای جهانی شد

در روز پایانی دهمین دوره مسابقات جهانی لهستان که چهار نماینده چهار وزن کاراته کشورمان توانسته بودند به مرحله نهایی راه پیدا کنند یک مدال طلا و سه نقره تصاحب کردند.

کد خبر : 22894
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 9:07
کاراته ایران بعد از سی و شش سال صاحب مدال طلای جهانی شد.
در روز پایانی دهمین دوره مسابقات جهانی لهستان که چهار نماینده چهار وزن کاراته کشورمان توانسته بودند به مرحله نهایی راه پیدا کنند یک مدال طلا و سه نقره تصاحب کردند.
تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران با تصاحب یک مدال طلا و چهار نقره در جایگاه سوم و ژاپن در مقام اول و  فرانسه در مقام دوم این مسابقات قرار گرفت.
 کاراته ایران بعد از 36 سال صاحب مدال طلای جهانی شد
ذبیح الله پور شیب کاراته کار وزن منهای هشتاد و چهار کیلوگرم که توانسته بود حریفانی از کشورهای گرجستان، ترکیه و نیوزلند را شکست دهد و به مرحله نهایی راه پیدا کند، در فینال توانست حریف ژاپنی را شکست دهد و به مدال طلا دست پیدا کند و جامعه کاراته ایران را پس از سی و شش سال صاحب مدال طلای جهانی کند.
علی اصغر آسیابری دیگر کاراته کار کشورمان در وزن منهای هفتاد و پنج هم توانست با شکست حریفانی از استرالیا، برزیل و مصر به فینال برسد و در فینال مقابل حریف اوکراینی مغلوب او شد و به مدال نقره دست یافت.
حمیده عباسعلی در وزن مثبت شصت و هشت کیلوگرم تنها نماینده بخش بانوان با پیروزی بر حریفانی از اسلواکی و برزیل به فینال راه پیدا کرد و در فینال ازحریف ژاپنی شکست خورد و مدال نقره این مسابقات را تصاحب کرد.
سجاد گنج زاده دیگر کاراته کار ایرانی در وزن مثبت هشتاد و چهار کیلوگرم پس از تساوی مقابل حریف ژاپنی در پیکارهای بعدی مقابل کاراته کاران شیلی و آلمان از سد آنان عبور کرد و در فینال مقابل حریف ژاپنی بازی را به او واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.
همچنین در روز اول مسابقات امیرمهدی زاده توانست یک مدال نقره تصاحب کند.
در دهمین دوره ازمسابقات جهانی لهستان، ورزشکاران سی و نه کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، ژاپن، قزاقستان، عربستان، چین تایپه، چین و لهستان به رقابت پرداختند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.