چین بزرگ‌ترین مصرف کننده دخانیات در جهان

بر اساس نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها، چین رتبه اول مصرف سیگار در جهان را به خود اختصاص داده و دخانیات در سال ۲۰۱۵ عامل مرگ بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بوده است

کد خبر : 54282
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1396 - 7:45

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده، چین رتبه اول مصرف سیگار در جهان را به خود اختصاص داده است.

افزایش مصرف سیگار در چین موجب شده است، دولت چین شرکت دولتی دخانیات را به صورت یک تجارت بزرگ انحصاری اداره کند؛ این شرکت به خوبی هرگونه رقابت را کنترل کرده و با محدود کردن واردات خارجی یا تولید این محصولات در داخل، در دهه‌های گذشته به تجارت پرسودش ادامه داده است.

در شرایطی که سازمان بهداشت جهانی خواستار ممنوعیت گسترده استعمال سیگار در سراسر دنیا شده، هزینه استعمال سالانه آن در چین به بیش از ۵۷ میلیارد دلار رسیده است.

اعداد و ارقام موجود حکایت از آن دارد که بیش از ۳۵۰ میلیون نفر در چین سیگار مصرف می‌کنند و این در حالیست که این آمار تا کمتر از یک سال گذشته، ۳۰۰ میلیون نفر بوده است.

آمارها نشان می دهد که ۴۴ درصد از کل سیگارهای جهان در سال ۲۰۱۴ در چین کشیده شده که ۲۶ درصد از هند بیشتر بوده است.

به گفته ژانگ استاد دانشگاه بین المللی تجارت و اقتصاد، توانایی پرداخت هزینه‌های سیگار میان مردم چین از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ به میزان ۸۵ درصد افزایش داشته است و بر اساس شواهد موجود، افراد با درآمد کم یا متوسط بیش از افراد ثروتمند برای دخانیات هزینه می‌کنند.

داده‌های ارائه شده از سوی وزارت بهداشت این کشور حکایت از آن دارد که دخانیات در سال ۲۰۱۵ عامل مرگ بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بوده است.

انتهای پیام/

 

 

 

 


 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.