چگونه گردشگری غذا به کمک بیکاری می‌آید؟

کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: با تمرکز بر تولید محصولات ارگانیک و گردشگری غذا می توان فرصت های اشتغال چندگانه ای برای از بین بردن بیکاری بوجود آورد.

کد خبر : 51457
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1396 - 8:14

 

 

به گزارش پایگاه خبری ججین ، النا راستی، کارشناس مسایل شهری در نشست تخصصی همایش اقتصاد شهری در گفتگو با «شهر فردا»با اشاره به میزان بیکاری در قزوین گفت: بیکاری از مشکلات جوانان قزوینی است که می تواند پایش فرصت های شغلی به فرصت اشتغال مبدل شود.
وی افزود : بررسی تعداد بیکاران و شاغلان استان قزوین نشان می دهد هر چند در حوزه خدمات صادر کننده است اما در حوزه کشاورزی زی سالهای ۸۵ تا ۹۵ وارد کننده بوده و با وجود وسعت و دشت های وسیع نتوانسته تولیدات خود را در حوزه کشاورزی افزایش دهد.
راستی ادامه داد: هدایت دانشگاهی به سوی بخش کشاورزی و ایجاد زیر ساختهای مورد نیاز تولید از مهمترین تغییراتی است که در این مدل قابل اجرا خواهد بود به این معنی که همزمان با بخش کشاورزی باید گمرک و امکانات نگهداری و سردخانه نیز در این استان ایجاد شود .
دانشجوی دکترای برنامه ریزی شهری خاطر نشان کرد :اکنون بازار محصولات ارگانیک در ایران و در دنیا شناخته شده است و می تواند علاوه بر تامین نیازهای داخلی در حوزه صادرات خارجی نیز بکار گرفته شود.
وی ادامه داد :در بسیاری از کشورها در کنار مزارع تولید محصولات ارگانیک ،فروشگاههای عرضه و رستوران های غذا با استفاده از محصولات ارگانیک راه اندازی شده است که می تواند نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کند.
راستی تاکید کرد : گردشگری از مهمترین بسترهای اقتصادی است که می تواند با تبلیغات صحیح مبدل به فرصت اشتغال شود به ویژه آنکه گردشگری غذا در کشور ما دست نخورده باقی مانده است.

 

 

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.